همشهری آنلاین: مخالفان بحرینی با انتقاد شدید از نقش اتحادیه عرب و آمریکا در تحولات بحرین اتحادیه عرب را در کشتن مردم این کشور شریک دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مخالفان بحرینی خارج از این کشور در بیانیه‌ای مسئولیت کشتار تظاهرکنندگان بحرینی را متوجه پادشاه این کشور دانسته و اعلام کردند: تعداد افرادی که در اعتراضات اخیر در این کشور کشته شد‌ه‌اند، به 60 تن رسیده است.

در این بیانیه با اشاره به انقلاب 14 فوریه در بحرین آمده است که این انقلاب نشان می‌دهد که باید در نظام سیاسی کشور بازبینی جدی انجام شود و دموکراسی براساس تحقق خواسته‌های ملت برقرار شود.

مخالفان خارج از بحرین با انتقاد از مواضع آمریکا در خصوص حوادث اخیر این کشور اعلام کردند که دولت آمریکا سیاست سرکوب و کشتار مخالفان در بحرین را تائید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: نامه‌ای که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به پادشاه بحرین فرستاده و در آن بحرین را پیشتاز در اصلاحات و آزادی خوانده است، نشان‌دهنده فراهم شدن پوشش سیاسی برای فعالیت‌های سرکوب‌گرایانه نظام حاکم در بحرین است.

در این بیانیه مخالفان بحرینی دخالت عربستان را در امور داخلی بحرین نیز محکوم و اعلام کردند که وجود نیروهای نظامی عربستان در خاک بحرین نقض آشکار حاکمیت این کشور و قوانین بین‌المللی است و از عربستان خواستند تا هرچه زودتر نیروهای خود را از بحرین خارج کند.

در بیانیه مخالفان بحرینی همچنین مواضع اتحادیه عرب در خصوص اوضاع بحرین محکوم شده است.

آنها اعلام کردند که مواضع اتحادیه عرب حقوق بحرینی‌ها را برای رسیدن به دموکراسی نادیده می‌گیرد و ارزشی برای جان شهروندان بحرینی قائل نیست.

در این بیانیه، اتحادیه عرب محکوم شده است که در کشته شدن ملت بحرین سهیم است.

از سوی دیگر، وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای افزایش مجازات‌ علیه کسانی که به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند را خواستار شد.

در بیانیه وزارت کشور به نقل از شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین آمده است که بحرین در ماه‌های اخیر شاهد گسترش خشونت‌ها علیه نیروهای امنیتی بوده و وزارت کشور افزایش مجازات‌ها علیه عاملان چنین اقداماتی را خواستار است.

وزیر کشور بحرین مجازات 15 سال زندان را برای کسانی که به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند خواستار شده است.

وی در این بیانیه اعلام کرده که نیروهای امنیتی مجهز به گاز اشک‌آور، بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی هستند و این امر مطابق با قوانین بین‌المللی است.

کد خبر 158846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز