چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها کارگر و کارمند بحرینی با تظاهرات مقابل وزارت کار، بازگشت به کار همه کسانی را خواستار شده‌اند که به علت شرکت در اعتراضات شغل خود را از دست داده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، این تظاهرات که روز چهارشنبه (۳۰ دی، ۲۱ دسامبر) برگزار شد پنجمین تظاهرات کارگران بحرینی محسوب می‌شود که به علت مخالفت با رژیم آل خلیفه شغل خود را از دست داده‌اند.

تظاهرکنندگان همچنین می­گویند، باید غرامت دورانی را که از کار بی‌کار شده‌اند به آنان پرداخت شود.

بسیاری از کارکنان حرفه ‌ای همچون پزشکان نیز به علت درمان کسانی که در تظاهرات ضد رژیم مجروح شده بودند از کار اخراج شدند.

در همین حال، دست‌کم ۵۰۰ دانشجو نیز در راستای سرکوب مخالفان رژیم از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها محروم شده‌اند.

هزاران نفر از مردم بحرین از اواسط ماه فوریه تا کنون با برگزاری تظاهرات پی‌درپی در خیابان‌های این کشور، سرنگونی رژیم خاندان آل خلیفه را خواستار هستند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی از ۱۴ مارس در پی درخواست رژیم آل خلیفه برای کمک به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی، نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کردند.

کمیسیون مستقل تحقیق بحرین ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در گزارش خود اعلام کرد، نیروهای امنیتی بحرین از خشونت برای سرکوب معترضان استفاده کرده، زندانیان را مورد شکنجه‌های فیزیکی و روحی قرار داده و مرتکب نقض حقوق بشر شده­اند.

این کمیسیون همچنین نیروهای امنیتی بحرین را به شکنجه معترضان متهم کرده است.

همچنین، در این گزارش از دولت بحرین خواسته شده است، در احکام صادره علیه معترضان در دادگاه نظامی تجدید نظر و برای قربانیان سرکوب‌ها صندوق پرداخت غرامت تاسیس کند.

کد خبر 154580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز