چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحرینی‌های اخراج شده از کار، با برگزاری تظاهرات در منامه پایتخت بحرین، بازگشت به مشاغل خود را خواستار شده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، شرکت کنندگان در این تظاهرات که روز سه‌شنبه 12 بهمن در مقابل وزارت کار بحرین برگزار شد، مراتب خشم و نارضایتی خود را از وعده‌های پوچ رژیم آل خلیفه درباره استخدام دوباره کارگران اخراج شده، ابراز داشتند.

رژیم آل خلیفه که عربستان سعودی از آن حمایت می‌کند، تاکنون هزاران کارگر را صرفا به دلیل مشارکت در اعتراضات ضد رژیم از کار اخراج کرده است.

از زمان شروع اعتراضات سراسری علیه رژیم آل خلیفه در در فوریه ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، تظاهرات متعددی علیه اخراج کارگران، در مقابل وزارت کار و همچنین در نزدیکی وزارت کشور بحرین برگزار شده است.

معترضان بحرینی، برکناری خاندان سلطنتی آل خلیفه را از قدرت خواستار هستند.

از زمان شروع اعتراضات دموکراسی‌خواهانه و مسالمت‌آمیز مردم بحرین تاکنون، ده‌ها غیرنظامی در اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه کشته و صدها نفر دیگر بازداشت و یا از کار اخراج شده‌اند.

این درحالی بود که زمان کوتاهی پس از شروع اعتراضات، رژیم آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات از نیروهای کشورهای همسایه جنوبی خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی، درخواست کمک کرد.

کد خبر 159075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز