همشهری آنلاین: فعالان سیاسی انقلابی در مصر در سالگرد انقلاب بحرین با برگزاری تظاهراتی در مقابل دفتر اتحادیه عرب در قاهره خواستار سرنگونی حمد بن عیسی آل خلیفه شدند.

برافراشتن پرچم بحرین در میدان التحریر و مقابل دفتر اتحادیه عرب

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، تظاهرات کنندگان در مقابل دفتر اتحادیه عرب موضع این اتحادیه، شورای امنیت، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از رژیم آل خلیفه برای سرکوب مردم بحرین را با سردادن شعارهایی محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات اشغال نظامی بحرین توسط نیروهای سپر جزیره و آموزش نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه توسط نیروهای غربی به ویژه نیروهای "مارینز" برای سرکوب مطالبات مردم را مورد انتقاد قرار دادند و تاکید کردند که انقلاب بحرین جنگ شیعه و سنی نیست.

تظاهرات کنندگان عملکرد رسانه‌ها عربی و غربی در زمینه نادیده گرفتن مطالبات مردم بحرین در راستای عدالت و آزادی را مورد انتقاد قرار دادند و این اقدام را نمونه سیاست دوگانه رسانه‌های وابسته به آمریکا می‌دانند.

مردم از اتحادیه عرب خواستند تا موضع قاطعی در قبال نظام بحرین اتخاذ کنند و در قبال نهضت‌های منطقه براساس منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل نکند.

خالد الجروانی دبیرکل شورای حقوق بشر مصر و تعداد دیگری از روشنفکران و روزنامه نگاران این کشور نیز در این تظاهرات حضور داشتند و خواستار توقف جنایات رژیم پادشاهی بحرین با حمایت نیروهای سپر جزیره و آمریکا علیه مردم شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با اشاره به انتشار اسناد متعدد از جنایات رژیم آل خلیفه در بحرین علیه افراد بی گناه، تجاوز به زنان و شکنجه دستگیر شدگان، تاکید کردند که تمام این اقدامات با تائید و هماهنگی نیروهای امریکایی حاضر در بحرین بوده است.

این تظاهرات کنندگان خواستار فریاد حمایت ملت‌های عرب از مردم بحرین در اولین سالگرد انقلاب این کشور شدند تا سازمان ها بین المللی از جمله اتحادیه عرب وارد عمل شوند.

طاهر الهاشمی دبیرکل اتحادیه اهل بیت در مصر در جمع تظاهرات کنندگان از اتحادیه عرب خواست تا نگاهی فراگیر به تحولات بحرین مانند دیگر کشورهای عربی داشته باشد چرا که هیچ دولت عربی از دیگر دولت‌ها کم اهمیت تر نیست.

وی از اتحادیه عرب خواست تا جنایات سازمان یافته ضد انسانی در بحرین که توسط نیروهای سپر جزیره و مزدوران آل خلیفه انجام می‌گیرد را متوقف کند و نسبت به آینده تحولات در بحرین هشدار داده و تصریح کرد: مردم جزیره بحرین استعمار را قبول نخواهند کرد.

کد خبر 160602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز