جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدها هزار بحرینی روز جمعه 19 اسفند در تظاهرات در غرب منامه سرنگونی رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

bahrain

bahrain

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، روحانیون برجسته بحرین و در راس آنها شیخ عیسی قاسم رئیس شورای علمای این کشور در این تظاهرات حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با شعار لبیک یا بحرین پرچم های این کشور را در دست داشتند.

طول این تظاهرات در جاده البدیع تا میدان الحریه در منطقه المقشع در غرب منامه به دهها کیلومتر رسید. نیروهای امنیتی بحرین بسیاری از جاده های اصلی منتهی به این منطقه را به منظور جلوگیری از رسیدن مردم به محل تظاهرات بسته بودند. نیروهای امنیتی و نظامی بحرین در اطراف میدان اللؤلؤ به حال آماده باش کامل درآمدند تا مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به این میدان شوند.

مردم بحرین با حضور گسترده در تظاهرات امروز قدرت خود را به رژیم آل خلیفه نشان دادند.

شهرهای عراق، صحنه تظاهرات در حمایت از قیام بحرین

مردم شهرهای بغداد، بصره، کوت، الناصریه و شماری دیگر از ساکنان شهرهای عراق برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم بحرین امروز (جمعه) تظاهرات کردند. به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد ، مقتدا صدر رهبر جناح صدر دیروز پنجشنبه مردم عراق را به برگزاری تظاهرات پس از نماز جمعه در همه شهرهای عراق برای اعلام حمایت از ملت بحرین و انقلاب آنان فراخوانده بود.

مردم بحرین از ماه مارس سال 2011 تاکنون با برگزاری تظاهرات گسترده و فراگیر مسالمت آمیز، سرنگونی رژیم آل خلیفه را خواستار هستند اما این رژیم با حمایت غرب و همدستی رژیم سعودی با حملات گسترده امنیتی به سرکوب آنان مبادرت کرده که تاکنون دهها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

تظاهرات مردم عراق همزمان با برگزاری تظاهرات لبیک یا بحرین که در سراسر این کشور برگزار می شود، انجام شد.

وقایع بحرین واکنش های گسترده ای را در عراق به دنبال داشته است، نوری المالکی نخست وزیر عراق در روز 16 مارس 2011 گفت : ورود نیروهای بیگانه به بحرین، اوضاع منطقه را پیچیده خواهد کرد.

المالکی روی آوردن به تفاهم مسالمت جویانه و خودداری از برخورد خشونت آمیز با مردم را در بحرین خواستار شد.

شماری از نمایندگان مجلس و شخصیتهای سیاسی عراق نیز تشکیل کمیته‌ای مردمی برای یاری ملت بحرین به منظور کمک به تحقق مطالبات آنان را خواستار شده‌اند.

 

کد خبر 163097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز