همشهری آنلاین: تصمیم آمریکا برای از سرگیری فروش سلاح به رژیم بحرین اعلان آشکار حمایت دولت آمریکا از مقامات حکومت بحرین و پایان حمایت کاخ سفید از دموکراسی است که همواره از آن دم می‌زند.

مهر نوشت: روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در مقاله‌ای اقدام دولت آمریکا در از سرگیری فروش تسلیحات به حاکمان بحرین را چراغ سبزی از سوی آمریکا به حاکمان این حکومت برای ادامه سرکوب معترضان خواند.

نویسنده همچنین از دیگر اقدامات سرکوب گرانه علیه معترضان بحرینی را اجلاس امروز شورای همکاری خلیج فارس خوانده و معتقد است که این امر سبب تقویت همکاری‌های نظامی آل سعود و حکومت پادشاهی بحرین خواهد شد که سال گذشته با اعزام 15000 نیروی سعودی برای سرکوب معترضان بحرینی به این کشور آغاز شد.

لازم به ذکر است در شهریور سال گذشته در پی سرکوب شدید معترضان بحرینی و اعمال خشونت شدید علیه آنها از سوی حاکمان بحرین که سبب شهادت 50 نفرشد دولت آمریکا در ژستی سیاسی و اقدامی به اصطلاح بشردوستانه از تعلیق فروش سلاح به بحرین خبر داد که طی آن قرارداد تسلیحاتی 53 میلیون دلاری خود با حکومت پادشاهی بحرین را تعلیق کرد.

حال این سوال باقی است که در طول ماه های گذشته کدام یک از معیارهای حقوق بشری و و اصلاحات دموکراتیک در این کشور به وجود آمده است که این چنین، علنی موجب چرخش مواضع دولتمردان آمریکایی در قبال حرکت دموکراسی خواهانه مردم مظلوم بحرین شده و دست آل خلیفه را در ادامه کشتار مردم بحرین باز گذاشته است.

- ادامه دستگیری و بازداشت فعالان سیاسی

به گفته فعالان سیاسی بحرین، بازداشت های معترضان و فعالان سیاسی همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با تیر اندازی گزینشی فعالان و معترضان را هدف قرار می دهند و مجروحان از ترس نیروهای امنیتی حتی جرات مراجعه به بیمارستان‌ها را هم ندارند. چندی پیش نبیل رجب فعال حقوق بشر به اتهام دعوت مردم به اعتراض، شرکت در اعتراضات و توهین به وزیر کشور بازداشت شد. یا زینب الخواجه دختر دیگر فعال بحرینی به دلیل اعتراض به حکم زندان 20 ساله پدرش دستگیر شد و هنوز در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

- ادامه کشتارو شکنجه معترضان

به گزارش منابع خبری، تا به حال 86 نفر از معترضان از زمان آغاز اعتراضات شهید شده‌اند که بیش از 36 نفر آنها از شهریور سال گذشته و از زمان اقدام سیاسی و ظاهرا بشردوستانه آمریکا در تعلیق قرار داد نظامی اش با آل خلیفه بوده است. به گفته یوسف مهافتا فعال حقوق بشر بحرینی شکنجه ها در مراکز بازداشت در طول سال گذشته برچیده شده‌اند اما در مراکز بازداشت سری همچنان شکنجه‌ها ادامه دارند و تمام افراد مسئول شکنجه ها همچنان بر سر کار خود هستند در حالیکه بیش از 1000 نفراز معترضان در طول سال گذشته از کار اخراج شده اند

لازم به ذکر است تصمیم دولت آمریکا برای از سرگیری فروش سلاح به حکومت آل خلیفه پس از دیدار حمد بن آل خلیفه شاهزاده بحرینی از آمریکا و مذاکرات وی با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت.

کد خبر 170511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز