همشهری آنلاین: آیت الله عیسی قاسم از علمای مبارز بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز درباره طرح اتحاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، اظهار داشت: اگر برخی کشورها نگرانی و اعتراض خود را علیه این طرح اعلام کرده‌اند، چگونه است که ملت‌ها حق مخالفت با آن را نمی‌توانند داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الوفاق، "آیت الله شیخ عیسی قاسم" در خطبه‌های نماز جمعه درباره طرح الحاق بحرین به عربستان اظهار داشت : مردم بحرین حق کاملی در مخالفت یا موافقت با این اتحاد دارند.

وی افزود: اتحاد با چه کسانی؟ سوالی آسان است؛ اتحاد میان مردم یا اتحاد میان حکومتها؟ آیا مردم بهره ای از این اتحاد می برند؟ آیا این اتحاد به آنها مربوط می شود؟ آیا این اتحاد به منافع آنها مرتبط است و بر آینده و اکنون آنها اثرگذار است؟

این عالم برجسته دینی که در منطقه الدراز بحرین سخنرانی می کرد، افزود: واضح است که این اتحاد میان ملتها نیست. از طرفی بی توجهی به خواست مردم در مسئله ای که تا این حد سرنوشت ساز است اقدامی ظالمانه است که هیچ قانون، عقل و عرف جهانی آن را تایید نمی کند.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: ملت‌ها گله گاو و گوسفند نیستند. آنها در مرحله طفولیت قرار ندارند و ابله و بدون رای و نظر هم نیستند.

خطیب نماز جمعه در بحرین همچنین با اشاره به اقدام رژیم آل خلیفه در ویران نمودن مسجد "ابوطالب"، از آغاز مجدد اقدامات این رژیم در تخریب اماکن مقدس و عبادی خبر داد.

کد خبر 171053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز