همشهری آنلاین: در پی ادامه خشونت های نظامیان وابسته به رژیم آل خلیفه، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی در این باره، روز جمعه از مسئولان این رژیم خواست حقوق بشر را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان کی مون ضمن ابراز نگرانی از درگیری ها و خشونت های جاری در بحرین، از مقامات این کشور خواست تا حقوق بشر را در کشورشان رعایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این مطلب که محاکمه زندانیان سیاسی در بحرین در دادگاهی عادل و علنی، حق تمام زندانیان است، از رژیم آل خلیفه خواست تا به حقوق اولیه معترضان احترام بگذارند.

همچنین بان کی مون نگرانی خود را از وضعیت جسمانی عبدالهادی الخواجه زندانی در بند رژیم آل خلیفه که مدتهاست دست به اعتصاب غذا زده است، اعلام کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر از مسئولان بحرین خواست تا هر چه زودتر به وضعیت کنونی الخواجه رسیدگی و قوانین حقوق بشر را درباره وی رعایت کنند.

ابراز نگرانی بان کی مون درباره وضعیت جسمانی عبدالهادی الخواجه در حالیست که پیشتر نیز علاوه بر سازمان ملل متحد سایر سازمان های مدافع حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواسته بودند تا به وضع وی رسیدگی کند.

علاوه بر بسیاری از سازمان ها و تشکل های مدافع حقوق بشر، دولت دانمارک نیز چندی پیش درباره وضعیت جسمانی الخواجه ابراز نگرانی کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد اما این موضوع با مخالفت شدید منامه روبرو شد.

الخواجه که در دو ماه گذشته بیش از 10 کیلوگرم وزن کم کرده است، دارای ملیت دو گانه بحرینی و دانمارکی است.

کد خبر 167975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز