جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شماره ویژه نوروز همشهری داستان در ۳۴۰ صفحه به همراه کارت هدیه‌ی یادبود بهار ۹۱ منتشر شد.

story

روایت‌های ایرانی این شماره‌ی بهاری را که همه اختصاص به بهار دارند، مرضیه برومند، محمدرضا هنرمند، ابوتراب خسروی، سوگل مهاجری و هادی مقدم‌دوست نوشته‌اند. خاطراتی از جوانی جرج اورول و امبرتو اکو با ترجمه احمد کسایی‌پور روایت‌های دیگر این شماره‌اند.

ارنست همینگوی، نجف دریابندری، برنارد مالامود، امیرمهدی حقیقت، جی. جی. بالارد، آدری نیفنگر، فردریک براون، هوشنگ مرادی کرمانی، داوود غفارزادگان، فریبا وفی، امیرحسین یزدان‌بد و محمد طلوعی نویسندگان و مترجمان بخش داستان در شماره نوروز 91‌اند.

در بخش روایت‌های داستانی این شماره دو مطلب خیلی خواندنی به چشم می‌خورد: گزیده‌ای از یک قصه‌ی فانتزی در ادبیات عامیانه ایران، بوستان خیال و گزیده‌ای از اولین آگهی‌های قاجاری برای فروش اشیا از تقویم و ساعت گرفته تا پیانو و قاب عکس.

روایت‌های مستند این شماره شامل این مطالب است: خاطرات شغلی یک دلقک، مراسم نوروزی در مزار شریف به روایت شاعر افغانی ابوطالب مظفری و تجربه‌ی نوروز در سرزمین نامادری به روایت ایرانیانی در سرزمین‌های دیگر. روایت تصویری این شماره عکس‌هایی از کارگران نفت است به بهانه 29 اسفند.

مژده دقیقی در این شماره همشهری داستان گفت‌وگوی آلیس مونرو درباره‌ی زندگی و آثارش را ترجمه کرده است و درباره‌ی نویسندگی مطالبی از روت فرانکلین و دیوید ون در این شماره می‌خوانید.

در بخش پایان خوش شماره‌ی بهار، طرح‌های کامبیز درم‌بخش هست و داستان طنزی از نویسنده‌ی ترک، مظفر ایزگو و یک بخش ویژه که اختصاص دارد به طالع‌بینی نویسنده‌ها در سال نهنگ. در این مطلب براساس تاریخ ادبیات و اتفاقاتی که برای نویسندگان مطرح افتاده در قالب طنز، پیش‌بینی شده که در این سال نویسندگان متولد هر ماه چه بلایی سرشان می‌آید.

پایان‌بخش این شماره صفحه تایپوگرافی شهرزاد است که مسعود نجابتی آن را کار کرده است.

کد خبر 163774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز