جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همشهری داستان دهمین شماره خود را بر پیشخوان مطبوعات قرار داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین آخرین شماره زمستانی مجله داستان همشهری که از جمله نشریات پرمخاطب حوزه ادبیات داستانی به شمار می‌رود با بخش ویژه روایت‌های زمستانی منتشر شد.

بخش درباره زندگی این شماره با روایتی بلند و خواندنی از استیون کینگ به نام جاده شماره پنج آغاز می‌شود. خانه برف از مایکل وینتر و روایتی از کریستوفر موریس روایت‌های خارجی این بخش‌اند. روایت‌های ایرانی این شماره به روزهای انقلاب اختصاص یافته‌اند. محمدحسین جعفریان روایتی از کتاب و کتاب‌خوانی در سال‌های انقلاب نوشته است و محسن کنگرلو ماجرای چاپ و پخش اعلامیه‌های امام در تیراژ زیاد را روایت کرده است. شش داستان از پیتر هودیویس، پاتریس چاپلین، علی صالحی، ندا کاووسی‌فر، فروغ کشاورز و معین فرخی داستان‌های این شماره را تشکیل می‌دهند.

 در بخش روایت‌های مستند عکس‌های منتشر نشده هنگامه گلستان از روزهای انقلاب را می‌بینید و روایتی از روز 29 دی در سال 1357. در بخش یک شغل این بار مدیر یک کلوپ بازی‌های رایانه‌ای به روایت شغل خود پرداخته است.

چرا کسی ایلیاد را با روایت‌های واقعی تاریخی عوض نمی‌کند؟ عنوان مقاله بلندی از ای. ال. دکتروف در این شماره است. علاوه بر این گفت‌و‌گویی مفصل با ایزابل آلنده و نوشته‌ای از نانسی کرسی درباره انتخاب بهترین راوی برای داستان از دیگر مطالب بخش «درباره داستان» این شماره‌ است.

در این شماره استثنائاً بخش پایان خوش حذف شده است تا ویژه‌نامه‌ روایت‌های زمستانی که مجموعه‌ای است از شعرهای داستانی و زمستانی شاعران ایران و جهان پایان‌بخش مجله باشد. احمد رضا احمدی، ضیاء موحد، عباس صفاری، سیدعلی میرافضلی، حمیدرضا شکارسری و علی اسداللهی شاعرانی‌اند که تازه‌ترین روایت‌های زمستانی را برای انتشار به این ویژه‌نامه سپرده‌اند. شعرهایی از گو چنگ، توماس ترانسترومر، یانیس ریتسوس و آلدو تامبلینی و دوازده هایکو از شاعران ژاپنی نیز بخش شعرهای خارجی روایت‌های زمستانی را تشکیل می‌دهند.

شماره بعدی همشهری داستان 20 اسفند منتشر می‌شود و ویژه‌نامه نوروزی این ماهنامه خواهد بود

کد خبر 158414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز