شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شماره‌ی آبان‌ماه مجله‌ی داستان همشهری روز چهارشنبه اول آبان‌ماه روی دکه‌ها رفت.

شماره‌ی آبان‌ماه مجله‌ی داستان همشهری

بیست‌ونهمین شماره‌ی ماه‌نامه‌ی داستان همشهری با مطالبی از ابراهیم حاتمی‌کیا، جعفر مدرس‌صادقی، نغمه ثمینی، نیما ملک محمدی، کازوئو ایشی‌گورو، ریموند کارور، جان آپدایک، خوآن خوسه میاس، تام گرایمز و تیم پارکس منتشر شد.

بخش درباره زندگی شماره‌ی آبان‌ماه داستان همشهری با دَخل شروع می‌شود؛ روایتی از ابراهیم حاتمی‌کیا که نوجوانی و جوانی خودش و رابطه‌اش را با پدر به تصویر کشیده است.

دو روایت بعدی، باختن از نغمه ثمینی و جامپ کات از سپینود ناجیان است درباره‌ی مال‌باختگی که دو نویسنده قرارگرفتن در این موقعیت را از زوایای متفاوتی روایت کرده‌اند.

سبدبافی خلاق را ریموند کارور روایت کرده از شرکت در کلاس‌های نویسندگی خلاقِ جان گاردنر و تاثیرش بر زندگی حرفه‌ای او. در آخرین روایت این شماره‌ی داستان همشهری، تام گرایمز اولین برخوردش با فرانک کانروی را با عنوان پیش‌کسوت روایت کرده است.

بخش داستان شماره‌ی بیست‌ونهم داستان همشهری با داستان بلندی از جعفر مدرس‌صادقی شروع می‌شود با عنوان زنده‌ی بیدار.

دیگر داستان بلند این شماره، در انتظارِ ج نوشته‌ی کازوئو ایشی‌گورو است. سوغاتی نوشته‌ی آیین نوروزی، گرگ نوشته‌ی عادل قلی‌پور و خودش را نمی‌شناخت نوشته‌ی خوآن خوسه میاس دیگر داستان‌های ایرانی و خارجی این شماره‌ی همشهری داستان هستند.

بخش روایت‌های کهن، موضوع این شماره‌اش را به خواب اختصاص داده است و مطالبش را با رویای پادشاه هند پیش از حمله‌ی اسکندر به نقل از جوامع‌الحکایات شروع می‌کند. در ادامه، بخش‌هایی از کیمیای سعادت را می‌خوانید از به خواب دیدن مردگان با عنوان چون نومیدی من بدید و گزیده‌ای از خواب‌های تذکره‌ی شاه تهماسب با عنوان در آسمان خطی پیدا شد.

موضوع یک‌تجربه‌ی این شماره‌ی داستان همشهری باشگاه بدن‌سازی است و می‌توانید روایت‌هایی از مخاطبین داستان را با عنوان بازو دَم کرد؟ در بخش روایت‌های مستند بخوانید. روکار یا پنج قاب از سیم‌ها و لوله‌های روی دیوار عنوان روایت‌های تصویری این شماره است و فلفل اضافه خاطرات شغلی یک رستوران‌دار.

درباره داستان این شماره هم به ارتباط بین زندگی و مرگ نویسنده‌ها با محتوای آثارشان پرداخته‌ است. در سرنوشت و نوشتار به ترجمه نیما ملک محمدی، آپدایک تلاش می‌کند رابطه‌ی بین زندگی و محتوای آثار نویسندگان بزرگ را کشف و ترسیم کند. در جستار دوم نیز تیم پارکس با مرور زندگی و مرگ نویسنده‌های مشهور و پیدا کردن نمونه‌های آنها در آثارشان به دنبال پیدا کردن ارتباطی بین این دو است.

داستان‌های دیدنی کامبیز درم‌بخش، شایان ذکر یا همان فرهنگ خیالی کلمات و داستان‌های دنباله‌دار من ساواکی‌ام از ایمان صفایی و رژیم طلایی از جین کِر مطالب این شماره‌ی پایان خوش داستان همشهری را تشکیل می‌دهند.

بیست‌ونهمین شماره‌ی داستان همشهری در 244 صفحه و با قیمت 4000 تومان، در تهران و شهرستان‌ها منتشر شده است.

کد خبر 236415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز