پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین شماره‌ی همشهری داستان در سال ۹۲ به بهانه‌ی نمایشگاه کتاب با احترام و عشق به کتاب و کتاب‌بازی منتشر شد.

داستان

در این شماره روایت سیدمحمد مرعشی را می‌خوانید از سختی‌های تهیه‌ی کتاب خطی برای کتابخانه‌ی آیت‌الله مرعشی، غلامرضا امامی مترجم و ناشر از رد کتاب در تمام سال‌های زندگی‌اش نوشته است و یاسر مالی از رنج‌ها و خوشی‌های نمایشگاه کتاب.

آناتول برویارد از سال‌های کتابفروشی‌اش نوشته و آبیگیل دویچ از چینش کتاب‌ها در کتابخانه‌اش. آخرین روایت بخش درباره زندگی مجله‌ی داستان از راجر ایبرت است که به بهانه‌ی مرگ او از داستان زندگی‌اش جدا شده است.

صورت بازجویی دزدان کتابخانه‌ی سلطنتی قاجار، آگهی‌های خرید و فروش کتاب در روزنامه‌های قدیمی و روایتی درباره‌ی خروج کتاب‌ها توسط ادوارد براون از ایران از دیگر مطالب مربوط به کتاب در این شماره‌اند.

چرا دیگر کتاب نمی‌خوانم را آرتور کریستال نوشته است درباره‌ی فاصله‌ی کتاب‌خوانی در این دوره و دوره‌های گذشته و آلبومی از طرح جلدهایی که نماد کتاب‌هایشان شدند هم در این شماره هست.

هفت قاب از رابطه‌ی آدم‌ها با کتاب و روایت چندین نویسنده از تقدیم‌نامچه‌های اول کتاب هم از مطالب خواندنی این شماره درمورد کتاب‌اند.

ای. ال. دکتروف با داستان «نویسنده خانواده»، جکووآنیا اِگبوآ از نیجریه با داستان «موریسون اوکولی»، شیوا ارسطویی با داستان «اطلس»، امین فقیری با داستان «او بهتر می‌نوشت» و مجید قیصری با داستان «کی اولین شوت رو می‌زنه؟» مهمانان اردیبهشتی بخش داستان مجله‌ی همشهری داستان‌اند.

خاطرات شغلی یک اپتومتریست، طنز درباره‌ی دانشگاه مجازی علوم لاینفع و روایت ساخت مستند ملاخدیجه و بچه‌ها هم از مطالب اولین شماره‌ی همشهری داستان در سال 92 هستند. 

کد خبر 212138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز