مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: در فروردین ماه سال 90 پیشرفت تونل نیایش در حدود 6 درصد بود اما در روزهای پایانی سال میزان پیشرفت کل پروژه تونل نیایش به بیش از 67 درصد رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران سامانه مدیریت معابر تهرانTRMS در دست طراحی است تا همزمان که پروژه‌های بزرگ تهران در دست اجراست، تعمیر و نگهداری از پروژه‌های مختلف شهر نیز به اجرا درآید.

مازیار حسینی روز گذشته در آخرین نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تونل نیایش گفت: در آینده نزدیک خبر پایان حفاری کامل تونل نیایش نیز اعلام می‌شود. تاکنون بیش از 10 هزار و 200 متر حفاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به حفاری تونل در خاک آبرفتی تهران تصریح کرد: مقاوم‌سازی‌ تونل نیایش کاری بسیار سخت و پیچیده بوده و این میزان حفاری و تثبیت تونل در تاریخ مهندسی کشور بی‌سابقه است و به‌طور قطع می‌توان گفت که احداث تونل نیایش، دستاوردی بزرگ در عرصه مهندسی کشور است.

حسینی همچنین به اجرای طرح TRMS در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در طرح استقبال از بهار اولویت ما نگهداری از سازه‌ها و معابر شهری است که تا به امروز به اجرا درآمده است. بنابراین سامانه مدیریت معابر شهر تهران طراحی شده است و درنظر داریم تا در قالب یک سازمان مستقل، نگهداشت از سرمایه‌های شهر را به اجرا درآوریم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین اظهار داشت: در حال حاضر اساسنامه این شرکت در دست تهیه است و امیدواریم در سال آینده لایحه تشکیل این سازمان را به شورای شهر ارائه دهیم تا در قالب یک سازمان، کار نگهداری از سازه‌های شهری را که از جمله سرمایه‌های شهری است، به انجام برسانیم. وی از جمله اقدامات دیگر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در سال گذشته، احداث تونل تاسیساتی صدر نیایش اعلام کرد و گفت: در طول سال گذشته بیش از 74 کیلومتر معارض تاسیساتی از سطح شهر تهران رفع شده که تنها در تونل تاسیساتی صدر 30کیلومتر معارض تاسیساتی رفع شده است.

وی همچنین استقرار نظام فنی اجرایی را در سال گذشته از جمله دستاوردهای معاونت متبوع خود دانست و تصریح کرد: دستورالعمل فنی، فهرست بهای شهری، نظام‌مندکردن پیمانکاران و نظام‌مندکردن مشاوران در اسفندماه نیز از جمله دیگر اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری بود.

سید مازیار حسینی همچنین اظهار داشت: تمام بزرگراه‌های شهر تهران دارای شناسنامه فنی خواهند شد تا درصورت خرابی‌ها، شناسنامه‌ای کامل از فعالیت‌های انجام شده روی بزرگراه‌ها وجود داشته باشد.

کد خبر 163456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز