مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صبح روز 24 اسفند با حضور شهردار تهران، اتصال دو کارگاه گلشهر و نونهالان درآخرین مرحله حفاری برقرار و پرونده حفاری تونل‌نیایش بسته شد.

تونل نیایش

 به گزارش "تهران سما"، درجریان بازدیدهای هفتگی‌ از پروژه تونل نیایش و بزرگراه‌طبقاتی صدر که به‌اتفاق دکتر‌قالیباف شهردار‌تهران و دکترعیسی‌شریفی معاون‌ هماهنگی و امور‌ مناطق شهرداری صورت‌گرفت، دکتر مازیارحسینی معاون فنی و عمرانی شهردار ضمن اعلام خبر فوق افزود: با اتمام حفاری‌ها، آخرین اتصال میان بخش‌های مختلف تونل‌نیایش نیز برقرار‌شد و درواقع با پیوستن دو کارگاه گلشهر و نونهالان به‌یکدیگر در تونل‌جنوبی، عملاً عملیات‌حفاری به‌مرز 100‌درصد پیشرفت‌فیزیکی رسید.

دکترحسینی با‌بیان‌اینکه پیشرفت‌فیزیکی کل پروژه در ابتدای سال‌جاری تنها 6 درصد بود، یادآورشد: با‌توکل برخدا، تلاش و کارجهادی تمامی دست‌اندرکاران پروژه احداث تونل‌نیایش، وعده شهردار‌محترم تهران درخصوص پایان حفاری‌ها تـا پـایـان سـال 90 محقق‌ شد و اینجانب به‌نوبه خود این موفقیت بزرگ را به مقام معظم‌رهبری، مردم‌شریف‌تهران، جامعه مهندسی‌کشور و مدیریت‌شهری تبریک عرض‌می‌نمایم. پروردگار متعال را شاکر هستیم که این حجم از عملیات‌حفاری آن هم در یک خاک‌آبرفتی و با پتانسیل ریزش بالا، بدون هرگونه حادثه و نشست‌عمـده بـه‌انجام رسیده است. عبوراز زیر بزرگراه مدرس و با سرباره بسیارناچیز در حد 4 یا 5 متر، به‌نحوی انجام‌شد که حتی یک ساعت نیز بزرگراه مسدود‌نشدو مردم حتی حس‌نکردند که در زیر مسیر حرکـت آنهـا در زیـرزمین چـه غوغـایی برپا است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر سرعت‌گرفتن ‌عملیات بتن‌ریزی پوشش‌نهایی تونل و اجرای هر پارت‌ بتن‌ریزی درطول 3 روز، از اجرای کامل 35 پارت بتن‌ریزی نهایی در بخش‌های مختلف این تونل خبر داد.

اجرای به‌موقع عملیات بتن‌ریزی نهایی در تونل‌نیایش مستلزم اجرای سلسله اقدامات پیش‌نیاز همچون بتن‌ریزی کف، عایق‌بندی کامل جداره‌تونل، آرماتوربندی و قالب‌بندی سقف و دیواره‌ها است.

کد خبر 163589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز