همشهری‌ آنلاین: شهردار تهران چهارشنبه از تونل در دست احداث نیایش، رفیوژ میانی بزرگراه شهید صدر و پروژه تونل انتقال برق فشار قوی این بزرگراه بازدید کرد و در محل پروژه تونل نیایش به بررسی جزئیات این پروژه پرداخت.

محمدباقر قالیباف، بامداد چهارشنبه با حضور در کارگاه نونهالان پروژه تونل نیایش، در جریان ثبت دو رکورد جدید در حفاری تونل نیایش در مهرماه سال‌جاری قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این جلسه از ثبت دو رکورد جدید با معیارهای جهانی به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد مهرماه پروژه نیایش نام برد و اظهار داشت: در طول مهرماه 120‌هزار متر مکعب از تونل نیایش خاکبرداری شد که این میزان خاکبرداری در ساخت یک تونل شهری با معیارهای جهانی دارای اهمیت است.

مازیار حسینی همچنین افزود: در احداث تونل نیایش در مهرماه ما توانستیم در طول یک هفته به‌طور تمام مقطع و بدون انفصال 190‌متر تونل احداث کنیم که این اتفاق نیز ثبت رکورد در عرصه جهانی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گزارش خود به محمد باقر قالیباف از فرایند ساخت تونل نیایش گفت: 73‌ هزار متر‌مکعب از خاکبرداری‌های انجام شده از بخش غربی بوده و 47‌ هزار متر مربع نیز در بخش شرقی صورت گرفته است.

به گفته حسینی حفاری تونل نیایش هم‌اکنون از مرز 50‌ درصد گذشته و احداث بزرگراه صدر نیز 27‌ درصد پیشرفت داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین در جلسه صبح چهارشنبه به شهردار تهران گزارش داد: عملیات بتن ریزی کف تونل نیایش نیز در روزهای گذشته آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم با حفر تونل نیایش در زمانبندی اعلام شده، این پروژه را به‌موقع به شهروندان تهرانی تحویل دهیم.

در جلسه چهارشنبه برخی از معاونان شهردار و مدیران شهری از‌ جمله عیسی شریفی معاون امور مناطق، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک، علیرضا جاوید شهردار منطقه یک، پژمان پشمچی‌زاده شهردار منطقه 3 و مدیران پروژه حضور داشتند.

بازدید شهردار تهران از کارگاه نونهالان آغاز شد و وی از بخش‌های مختلف پروژه تونل نیایش دیدن کرد. سپس شهردار تهران و همراهان با گذر از رفیوژ میانی بزرگراه شهید صدر وارد تونل انتقال برق فشارقوی بزرگراه صدر شدند و از نزدیک روند اجرای این پروژه را مشاهده کردند.

کد خبر 150222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز