مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: سی‌و‌هشتمین مجمع‌عمومی انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA-AITES ) طی روزهای 28اردیبهشت لغایت 2 خرداد 1391 در شهر بانکوک تایلند برگزار خواهد شد.

این مجمع با شعار «فضاهای زیرزمینی، برای یک جامعه‌جهانی» آغاز به‌کار کرده و در آن موضوعاتی همچون تونل‌سازی در شهرها، کاهش خطرات حوادث طبیعی و... مـورد بحث و ‌بـررسی قرار خواهدگرفت.
برگزاری یک دوره آموزشی دوروزه با عنوان «تونل در مناطق شهری» که به بررسی جنبه‌های طراحی و ساخت تونل مربوط می‌شود، از برنامه‌های جانبی مجمع عمومی انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی به حساب می‌آید. در این همایش دکتر فریتس گروبل از آلمان، دکتر سئونگ ریول کیم از کره‌جنوبی، دکتر نوپادول فین‌ویج از تایلند، دکتر هارالد واگنر از اتریش و دکتر مـازیـارحسینی از ایران در موضـوعـات مختلـف سخنـرانی خواهند کرد. قرار است در سخنرانی دکتر حسینی، پروژه احداث تونل نیایش از جنبه‌های گوناگون آن برای حاضرین تشریح شود و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این معبر زیرزمینی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی‌است تونل نیایش با طول بالغ بر 10 کیلومتر (با احتساب رمپ‌ها و راه‌های دسترسی) یکی از 20 تونل طویل جاده‌ای شهری در دنیاست که به‌لحاظ احداث در خاک‌آبرفتی، دهانه‌های بزرگ جهت ساخت دوراهی‌ها و مشخصات ساختاری، طول مدت اجرا و ویژگی‌های فنی، در نوع خـود یـک نقطه‌عطف برای کارهای عمرانی کشور محسوب می‌شود، به‌همین دلیل درخواست ‌شده تا دستاوردهای فنی احداث این تونل به‌عنوان یکی از طرح‌های شاخص صنعت تونل‌سازی در همایش 2012 WTC یا همان مجمع‌عمومی انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی به حاضرین ارائه شود. انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA-AITES ) قدیمی‌ترین و معتبرترین نهاد جهانی در صنعت تونل‌سازی به‌حساب می‌آید که حدود چهار دهه از تاریخ تأسیس آن می‌گذرد و نشست‌های سالانه این انجمن با حضور استادان و نخبگان عرصه تونل‌سازی برگزار می‌شود.

کد خبر 158862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز