همشهری آنلاین: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جوانانی که قرص‌های روانگردان مصرف می‌کنند، از طریق رفتارهای پرخطر جنسی در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار می‌گیرند

به گزارش ایرنا، سوسن نایاب در گفت و گو با ایرنا گفت: میل جنسی در مصرف کنندگان قرص‌های روانگردان 10 برابر می‌شود و از آنجا که فرد نمی‌تواند نسبت به وضعیت و اطراف خود دید روانی مناسب داشته باشد، قادر به مراقبت از خود در برابر رفتارهای جنسی نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: بر این اساس فرد در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار می‌گیرد که سلامت آنان به ویژه زنان را تهدید می کند.

نایاب با بیان اینکه اعتیاد از مهم‌ترین عوامل بروز ایدز شناخته شده است، ادامه داد: هم اکنون شیوع ایدز از طریق اعتیاد تزریقی به سمت اعتیاد به روانگردان‌ها و رفتارهای پرخطر جنسی در حال تغییر است و والدین باید هشیار باشند.

وی تصریح کرد که شناسایی به موقع و درمان انواع اختلالات رفتاری گروه‌های در معرض خطر به ویژه نوجوانان و جوانان در خانواده، مدرسه و سایر نهادهای اجتماعی بارویکرد پیشگیرانه، می‌تواند احتمال بروز رفتارهای بهداشتی پرخطر مانند روابط جنسی از طریق مصرف مواد روانگردان را کاهش دهد.

کد خبر 163127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز