گروه شهری: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از شروع دستور جلسه دیروز طی سخنانی از همت بزرگ ملت همیشه در صحنه، بصیر و آگاه ایران بابت حضور چشمگیر در انتخابات 12 اسفند قدردانی کرد.

وی گفت: مردم با همه کاستی‌ها و گلایه‌ها که وجود داشت حماسه‌ای دیگر آفریدند و توانستند به پشتوانه‌ای قوی برای حرکت‌های بعدی انقلاب اسلامی تبدیل شوند.

چمران فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را عاملی مهم در هموار کردن راه حضور مردم در انتخابات دانست؛ به‌گونه‌ای که مردم در این دوره بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته شرکت داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که در شرایط خاص امروز که همه ابر قدرت‌ها بحث جنگ و حمله نظامی علیه ایران را مطرح می‌کنند خداوند برای ملت ایران پاداش و جزای خیر در نظر گیرد.پروین احمدی‌نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با شرکت خود در انتخابات توانستند سیلی محکمی به صورت نظام استکبار بزنند در حدی که تا مدت‌ها گیج باشد و تا مدت‌ها خاطره ترور و تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی را از یاد خواهد برد.

غرس نهال توسط مقام معظم رهبری

دیروز همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران از سنت حسنه مقام معظم رهبری بابت غرس نهال در هر سال سخن گفت و افزود: ایشان به این وسیله نشان دادند که همه ما بایستی این کار را انجام دهیم.وی افزود: حضرت آقا بیان داشتند مردم مؤثر‌ترین و مهم‌ترین نقش را در احیای فضای سبز کشور برعهده دارند.

چمران ضمن اظهار امیدواری بابت اینکه تلاش‌های سازمان پارک‌ها برای سرسبزی بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر به سرسبزی بیشتر و تلطیف هوای آلوده شهرمان منجر شود، گفت: باوجود اینکه شورای شهر بر حفظ درختان تاکید فراوان دارد اما گاهی اوقات مصوبات ما در مورد باغات درست عملی نمی‌شود که باید با این قضیه به‌شدت برخورد شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکید من به شهرداری این است که به حفظ باغات اهتمام ورزد، زیرا با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در کمیسیون ماده 7، کمیسیون عمران و صحن شورای شهر برای تصویب قوانین مربوط به حفظ فضای سبز اگر درختی قطع شود موجب گلایه و حتی شکایت شورای شهر خواهد شد که امیدوارم چنین چیزی به وقوع نپیوندد.وی همچنین خطاب به شهروندان افزود: چنانچه از قوانین و مصوبات شورای شهر در مورد حفظ فضای سبز پیروی کنند نه تنها ضرر نمی‌کنند که سود نیز می‌برند.

پروین احمدی‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در روز درختکاری را معطوف به 2 نکته دانست و گفت: حضرت آقا تاکیدشان حفظ درختان بود که از کاشت درخت مهم‌تر است. این درحالی است که از نظر احمدی‌نژاد وقتی درختان چند ده ساله را قطع می‌کنیم و به جای آن نهال می‌کاریم در واقع ضرر کرده‌ایم.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز ضمن تشکر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: انصافا دست‌اندرکاران سازمان پارک‌ها سال‌هاست کار غرس نهال و نگهداری فضای سبز را برعهده دارند. وی در عین حال یک نکته را به مسئولان اجرایی شهرداری یادآور شد که خیلی دقت داشته باشند تا اولویتشان حفظ درختان باشد نه عبور وسایل نقلیه.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر هم ضمن ابراز تأسف بابت دریافت گزارش‌هایی از قطع درخت در شهرک پلیس توسط یکی از نهادها گفت: با این همه اتفاقات ناگوار، اما برآیند توسعه فضای سبز در شهر تهران مثبت است و سرانه فضای سبز تهران رشد داشته که در این میان می‌توان به اتفاق بزرگ گسترش 2300 هکتاری کمربند سبز اشاره کرد که ضمن کاهش گردو غبار شهر همانند سپری مانع از توسعه بی‌رویه شهر و ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود.

انتقاد شورای شهر از مخابرات

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر دیروز از شرکت مخابرات بابت اینکه شماره تلفن‌های ثابت مردم را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی می‌گذارد انتقاد کرد.

وی گفت: این کار باعث به‌هم‌ریختن امنیت خانواده‌ها شده است.به گفته حمزه شکیب در شرایطی که برخی خانواده‌ها با پرکردن فرمی حتی از ارائه شماره تلفن ثابت خود به 118 پرهیز می‌کنند، شرکت مخابرات در سطح گسترده شماره تلفن مردم را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشد.

شکیب خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های مخابراتی به پول نیاز دارند، به مردم بگوییم که هرنفر 500 یا هزار تومان به این شرکت‌ها کمک کنند؛ به این طریق حداقل امنیتشان به خطر نمی‌افتد.

گزارش فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری

دیروز خوراکیان مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در جلسه علنی شورای شهر به ارائه گزارشی کوتاه از اهم فعالیت‌های این سازمان پرداخت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌عنوان نمونه به تشریح فعالیت کتابخانه‌های تحت نظر سازمان فرهنگی هنری پرداخت و افزود: در 28 هزار متر فضای کتابخانه این سازمان، یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب، 12 هزار صندلی مطالعه و 220 هزار عضو وجود دارد و تنها ظرف یک سال 4/5 میلیون مراجعه به کتابخانه سازمان‌های فرهنگی هنری صورت گرفته است. خوراکیان از مشکلات مالی سازمان تحت امرش شکایت کرد و از شورای شهر خواست تا در قالب اصلاحیه متمم بودجه 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این سازمان را تصویب کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز با اشاره به اینکه کار در سازمان فرهنگی هنری بسیارمهم است زیرا با داشتن تفکرات مذهبی و مکتبی در این مسیر حرکت کردن بسیار مشکل ومانند راه رفتن روی لبه تیغ است، گفت: باید در این حوزه بسیار مدبرانه حرکت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز مدیریت فعلی سازمان فرهنگی هنری شهر تهران را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز این سازمان در همان مسیری قرار گرفته که فلسفه وجودی آن اقتضا می‌کند، به‌نظر می‌رسد که روند پیش‌بینی بودجه باید از سوی شورای شهر مورد تجدیدنظر قرار گیرد و شورا نگاه خود به این سازمان را تغییر دهد. علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز میزان بودجه سازمان فرهنگی هنری را با توجه به حجم گسترده فعالیت‌هایش کافی ندانست. حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: مشکلات امروز سازمان فرهنگی هنری در واقع هزینه‌های عدم‌نظارت ماست. یکی دیگر از اعضای شورای شهر که دیروز درباره عملکرد سازمان فرهنگی‌هنری به اظهار نظر پرداخت احمد مسجد جامعی بود؛ وی گفت: این سازمان نیازمند تجدید نظر است. وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از طرفداران افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری است، گفت: شورای شهر دغدغه‌های فرهنگی دارد، زیرا معتقدیم افزایش کیفیت زندگی شهروندان در سایه فعالیت‌های فرهنگی میسر است. وی در عین حال که از کار خلاقانه و متفاوت در سازمان فرهنگی‌هنری سخن گفت، اما اظهار داشت که این سازمان به‌دلیل تغییر مکرر مدیریت از پیوستگی و استمرار در فعالیت‌های فرهنگی برخوردار نیست.

تجلیل ویژه از پدر پیر فضای سبز تهران

دیروز به پیشنهاد احمد مسجدجامعی قرار شد طی مراسمی از علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌عنوان پدر پیرفضای سبز تهران تجلیل ویژه‌ای صورت گیرد.وی همچنین پیشنهاد دیگری را نیز مطرح کرد و خواستار اختصاص بوستانی به هنرمندان ملی کشورشد.

دیروز یک فوریت طرح پیشنهاد به دولت و مجلس شورای اسلامی برای حفاظت مضاعف از منابع آب تهران و کشور به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر در این باره گفت: وضعیت منابع آب استان تهران خوب نیست، تراکم جمعیت بالا و افزایش روز افزون جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی سبب وضعیت نامناسب آب شده است. دراین باره مهدی چمران نیز جمعیت بالای شهر تهران را مهم‌ترین عامل کاهش منابع آب دانست و گفت: در طرح جامع شهر تهران میزان جمعیت براساس میزان آن 14 میلیون نفر تعریف شده است اما با رشد روز افزون جمعیت پیش‌بینی می‌شود در سال 1404، جمعیت تهران به 16 میلیون نفر برسد که این موضوع، خطر تأمین آب شرب در تهران را افزایش می‌دهد.وی آب را مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله برای جامعه بشری دانست و بابت رشد 12 درصدی جمعیت در شهرهای اطراف تهران ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 162868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز