همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی با اشاره به نحوه‌ی تشخیص گوشت‌های میش و بز پیر از گوشت گوسفند اظهار کرد: میش به مراتب لاغر است، گوشت آن تیره‌رنگ بوده، دارای ران لاغر و چربی زرد‌رنگ است.

گوشت

علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: نشان خاص تشخیص گوشت بز پیر از گوشت گوسفند نیز تیره‌بودن آن و شکل مخروطی و کشیده ران است؛‌ گوشت بز اگر خوب باشد، تفاوتی با گوشت شیشک (گوشت مرغوب گوسفندی) دارد؛ اما در حال حاضر تعداد بز بسیار محدود و یک صدم تعداد گوسفندان است، چرا که دام‌ها ذبح‌شده و آخر فصل است.

وی با تاکید بر سرد‌بودن طبع گوشت بز برخلاف گوشت گوسفند که طبعا گرم است، تصریح کرد: در دو هفته گذشته بازار گوشت روال طبیعی را طی کرده و تغییر قیمت نداشتیم؛ در حال حاضر گوشت گوسفندی به صورت عمده کیلویی 17 هزار و 500 تومان در اختیار مغازه‌دار قرار می‌گیرد و در مغازه‌ها به صورت شقه‌ای با قیمت 19 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. در برخی موارد گوشت مرغوب‌تر با قیمت بیشتر به فروش می‌رسد؛ وقتی گوشت خرد می‌شود نیز با نرخ توافقی معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی با اشاره به گوشت گوساله و قیمت آن نیز گفت: فرق گوشت گوساله مخلوط 17 هزار و 500 تومان و قیمت گوشت صاف حدود 19 هزار تومان است؛ مشتریان توجه کنند که گوشت ماده گاو را به جای گوشت در حال جونه (گوشت گوساله مرغوب) خریداری نکنند؛ گوشت ماده گاو نیز تیره است و لایه‌های چربی زرد‌رنگ دارد.

ملکی با توصیه به خریداران مبنی بر خرید شقه‌ای (یک چهارم دام) گوشت در صورت دارا‌بودن امکان مالی گفت: خریداران از غرفه‌های متفرقه خرید نکنند. وقتی فرد از یک مغازه خرید کند، فروشنده را می‌شناسد، مغازه‌دار با مشتری عجین است و حتی در مواردی که گوشت نامرغوب باشد، آن را به مشتری نمی‌دهد چرا که مشتری خود را دوست دارد اما غرفه‌داران این‌گونه نیستند؛ غرفه‌ها پروانه‌ی کسب نیز ندارند و آنها را قبول نداریم و تحت پوشش اتحادیه نیستند.

وی تاکید کرد: اعضای تحت پوشش اتحادیه منصفانه گوشت می‌فروشند. مغازه‌های این افراد نیز تابلو‌های عاملیت دارند و در صورتی که خریداران گلایه‌ای داشته باشند، می‌توانند با شماره‌ عاملیت که روی تابلو است، تماس بگیرند تا گلایه آنها را پیگیری کنیم.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی هم‌چنین با اشاره به عرضه‌ گوشت در نمایشگاه مواد غذایی که اکنون در مصلی دایر است، گفت: در مراکز عرضه‌ی مستقیم کالا که کار خود را از پنجم اسفند‌ماه آغاز می‌کنند نیز گوشت عرضه می‌شود. اگر گوشت گوساله منجمد را نیز در اختیار بگذارند، در نمایشگاه با قیمت مصوب هشت هزار و 800 تومان توزیع می‌کنیم؛ در مورد گوشت گوسفندی و عرضه‌ی آن در نمایشگاه هنوز صحبت خاصی نشده، ولی اگر گوشت گوسفندی وارد کشور شود، در مراکز عرضه‌ی مستقیم کالا عرضه می‌شود.

کد خبر 161150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز