گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: نابسامانی نظام عرضه و بالا گرفتن تب خرید مواد غذایی در روزهای پایان سال موجب بالا ماندن نرخ انواع گوشت قرمز و مرغ شده است گرچه قیمت تخم مرغ از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

گوشت

افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز و مرغ در حالی ادامه دارد که عرضه روزانه 50‌هزار تن گوشت گرم در بازار آغاز شده و مسئولان با ممنوع کردن صادرات دام زنده از ذخایر مناسب گوشت مرغ خبر می‌دهند. با وجود این اکنون نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در فروشگاه‌های سطح شهر به بیش از 17هزار تومان افزایش یافته و هر کیلوگرم گوشت ران گوسفندی نیز از
21 تا 25‌هزار تومان در نقاط مختلف شهر تهران به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. همچنین نرخ هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفندی و گوساله از 12هزار و 500 تا 15‌هزار تومان و گوشت گوساله بدون استخوان از 15 تا 19‌هزار تومان در نوسان است. ید‌الله صادقی قیمت گوشت قرمز را بنابر نوع آن متفاوت دانست و گفت: قیمت هر کیلو‌گرم گوشت گوساله در میادین میوه و تره‌بار 14‌هزار و 400‌تومان و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند 15‌هزار تومان تعیین شده است.

مرغ هم پر کشید

نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ هم که تا چندی پیش کمتر از 3‌هزار تومان بود اکنون به 3‌هزارو 500 تا حدود 4‌هزار تومان افزایش یافته است. این شرایط موجب شده تا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میانگین قیمت 3‌هزار و 500‌تومانی گوشت مرغ در سطح شهر تهران از آزاد‌سازی ذخایر مرغ منجمد خبر دهد.

یدالله صادقی درباره افزایش قیمت گوشت مرغ به 3‌هزار و 700 تا حدود 4‌هزار تومان در سطح شهر تهران به ایسنا گفت: گوشت مرغ قیمت مصوب ندارد و نرخ این محصول تابع نظام عرضه و تقاضاست.

ثبات نسبی قیمت تخم‌مرغ

به‌رغم افزایش نرخ گوشت قرمز و مرغ قیمت تخم مرغ در چند هفته اخیر از ثبات بیشتری برخوردار بوده و نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ بسته به مارک‌دار یا بدون مارک بودن آن از 5‌هزار و 200 تا حدود 6‌هزار تومان در نوسان است.

کد خبر 159921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز