گروه اقتصادی: به‌رغم واردات بیش از مجوز گوشت قرمز، قیمت این فراورده به شکل بی‌رویه‌ای افزایش یافته است اما مسئولان با تکیه بر آزاد شدن ثبت سفارش واردات، وعده کاهش 30درصدی قیمت‌ها را می‌دهند.

روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور با دفاع از مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری دولت و کمبود 220 هزار تنی گوشت قرمز از تامین این فراورده تا پایان سال خبر داده و اعلام کرد: در ستاد تنظیم بازار وزارتخانه‌های ذیربط مأمور تهیه، ‌تأمین و ذخیره‌سازی‌ گوشت قرمز شده‌اند و اجازه نخواهیم داد قیمت گوشت بالا برود.از سوی دیگر رئیس اتحادیه گوشت گاوی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت 22 مرکز عرضه مستقیم گوشت در تهران افتتاح می‌شود، از کاهش30 درصدی قیمت گوشت قرمز تا آخر این ماه خبر داد.

علی خندان روی جوان با اشاره به نشست اخیر اتحادیه گوشت گاوی با استانداری تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه هفته جاری با استانداری داشتیم، مقرر شد ثبت سفارش واردات گوشت از برزیل آزاد شود.وی با بیان اینکه روزانه 15 تا 20 تن گوشت گوساله و 35 تا 40 تن گوشت گوسفند در 120 واحد صنفی و میادین، فروشگاه‌های شهروند، رفاه و سپه توزیع خواهد شد، گفت: از امروز گوشت گوسفندی که از استرالیا وارد می‌شود، با قیمت 15 هزار و 400 تومان و گوشت گاوی که از مرز سیستان و بلوچستان تامین می‌شود، با قیمت 14 هزار و500 تومان به مصرف‌کننده تحویل داده خواهد شد.

خندان روی جوان افزود: در این جلسه قول دادیم که با برداشته شدن این محدودیت‌ها تا آخر ماه قیمت گوشت 20 تا 30 درصد در بازار کاهش پیدا کند. همچنین به دستور استاندار قرار شد تا آخر ماه در مناطق 22 گانه شهرداری تهران مراکز عرضه مستقیم مواد پروتئینی افتتاح شود.

به گزارش خبر نگار ما، این وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که اتخاذ سیاست‌های مذکور تاثیر چندانی در کاهش قیمت و تنظیم بازار گوشت قرمز در ایام نوروز نداشت و اخباری مبنی بر عرضه گوشت‌های فاسد و تاریخ گذشته سردخانه‌ها در چارچوب طرح تنظیم بازار منتشر شد و سیر صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه یافت.

کد خبر 168849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز