یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی : مسئولان دولتی در حالی بر نرخ مصوب چهار هزار و 700تا پنج هزار و 200تومانی عرضه گوشت مرغ تأکید دارند که متوسط قیمت خرده فروشی این فراورده در سطح شهر تهران شش هزار و 300تا شش هزار و 500تومان بوده و پیدا کردن مراکز منتخب عرضه مرغ به دلمشغولی جدید مردم تبدیل شده و خبری از این مراکز نیست.

با وجود آغاز عرضه مرغ با نرخ مصوب چهار هزار و 700تا پنج هزارو 200تومانی از هفتم تیر‌ماه جاری و تأکید مسئولان بر برخورد با عرضه مرغ حتی در خرده‌ فروشی‌های سطح شهر به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب، اکنون گوشت مرغ در سطح شهر تهران با نرخ شش هزار و 300تا بیش از هفت هزار تومان به مردم عرضه می‌شود و خبری از عرضه مرغ با نرخ مصوب در مراکز عرضه مستقیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا مراکز منتخب نبوده و حتی کشتارگاه‌ها نیز مرغ را به نرخ مصوب دولتی عرضه نمی‌کنند؛ به‌نحوی که برخی دست‌اندرکاران خواستار ورود سازمان بازرسی برای بررسی عدم‌عرضه این فراورده شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قیمت‌گذاری مرغ توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در شهر تهران روزانه هزار و 200تن مرغ با نرخ‌های مصوب چهار هزار و 700تا پنج هزار و 200تومان عرضه می‌شود.

نعمت‌الله ترکی قیمت‌گذاری دونرخی مرغ را ناشی از تولید با نهاده‌های آزاد یا دولتی قلمداد کرد و افزود: قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ با نهاده‌های آزاد در محل کشتارگاه سه هزارو 400تومان است که با درنظرگرفتن هزینه کشتار و سود خرده‌فروشی قیمت مصرف‌کننده این محصول حداکثر پنج هزار و 200تومان تعیین شده است. همچنین مرغداری‌هایی که از نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا با نرخ مصوب 800تومانی استفاده می‌کنند باید مرغ را به نرخ چهار هزارو 700تومان عرضه کنند.

کد خبر 176692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز