گروه اقتصادی: اوضاع نابسامان بازار گوشت مرغ باعث شده تا مسئولان در شهرهای مختلف هرکدام دست به ابتکار جالبی بزنند که نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم به واسطه تبعیض نداشته است.

به گزارش همشهری، پس از انتشار خبری مبنی بر تحویل مرغ در یکی از شهرهای شمالی کشور در ازای کارت خبرنگاری و یا عرضه در قبال کارت‌ملی در یکی از شهرهای غربی ایران حالا خبر می‌رسد که در یکی از شهرهای کویری ایران، روزانه به ازای هر خانواده یک عدد مرغ به قیمت هر کیلو 4750تومان عرضه می‌شود.

گزارش‌ها از شهر بادرود نطنز حکایت از آن دارد که پس از توزیع گوشت مرغ بین فرهنگیان و برخی کارمندان، انتقاد مردم این شهر که عمدتا کشاورز، کارگر و دارای مشاغل آزاد هستند را برانگیخته است.مسئولان محلی هم چاره را در این دیده‌اند که از خانواده‌ها بخواهند با ثبت نام روزانه در مرغ‌فروشی‌های منتخب در هر روز یک عدد مرغ دریافت کنند!

اقدامی که بازهم نارضایتی برخی اقشار مردم به‌ویژه کارگران و کشاورزان را به همراه داشته است چرا که آنها در تابستان به‌عنوان کارگران فصلی و یا اشتغال در بخش کشاورزی خارج از شهر به‌سر می‌برند و محروم از دریافت مرغ دولتی هستند. عرضه یک عدد مرغ باعث شده تا تجمع در برابر مرغ‌فروشی‌های منتخب تداوم پیدا کند.

به گفته یکی از فروشندگان مرغ دولتی، توزیع گوشت مرغ به قیمت 4۷50تومان در مغازه‌های مرغ فروشی شهر بادرود منجر به تشکیل صف و نوبت‌بندی برای دریافت این کالا شده است‎.او افزود: با عرضه گوشت مرغ طی چند روز گذشته توسط اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان قیمت هر کیلو گوشت مرغ در سایر فروشگاه‌ها از 7900 به 7300 تومان کاهش یافته است.گفتنی است شهر بادرود ازجمله شهرهای استان اصفهان به شمار می‌رود که پیش از این مازاد گوشت مرغ تولید شده توسط مرغداری‌های این شهر به دیگر شهرها و استان‌ها ارسال می‌شد اما در یک سال اخیر بخش قابل‌توجهی از این مرغداری‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند.

کد خبر 178258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز