جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش قیمت مرغ از سه ‌ماه گذشته تا‌کنون به نتیجه نرسیده و ظاهراً مسئولین تسلیم مرغ گران شده‌اند.

به گزارش همشهری، درحالی‌که قرار بود عرضه مرغ دولتی با قیمت 4700 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار گسترش یابد، این اتفاق نیفتاده و عملاً در این فروشگاه‌ها و میادین میوه مرغ با قیمت 6700 تومان عرضه می‌گردد. در فروشگاه‌های سطح شهر نیز این قیمت تا هشت هزار تومان هم می‌رسد. اخبار رسیده از شهرستان‌ها حکایت از بالاتر بودن قیمت مرغ دارد چه اینکه در شهرستان‌ها اصلاً خبری از مرغ دولتی نیست. در تازه‌‌ترین تحول برای کاهش قیمت مرغ، اعلام شده که مجوز واردات 150هزار تن گوشت و مرغ صادر شد‌ه است.

رئیس سازمان صنعت تهران نیز اعلام کرده که محموله‌های جدید مرغ از برزیل و ترکیه تا فردا وارد کشور می‌شود و در سیستم توزیع قرار می‌گیرد. براساس این گزارش عرضه مرغ 4700تومانی در نمایشگا‌ه‌های ضیافت با توجه به پایان یافتن فعالیت این نمایشگاه‌ها متوقف شده و درصورتی‌که عرضه مرغ‌های وارداتی به قیمت پایین در دستور کار قرار نگیرد، شاید بار دیگر شاهد افزایش قیمت مرغ باشیم.

کد خبر 178968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز