گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: عرضه گوشت قرمز لاشه گوساله 14هزار تومانی و گوسفندی 17 هزار تومانی از دوشنبه 16 مرداد و توزیع مرغ منجمد چهارهزار و 400تومانی از 15 مرداد آغاز شده است.

گوشت

با وجود کاهش قیمت گوشت مرغ در سطح شهر تهران برخی واحدهای صنفی سطح شهر مرغ را با نرخ‌‌های متفاوت پنج‌هزارو200تا پنج هزارو 900و شش هزار و 500تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. این عرضه‌کنندگان مرغ‌های کشتار شهرستان که از وزن و کیفیت پایین‌تری برخوردارند را مرغ تعزیراتی نامیده و به نرخ پنج هزار و 200تومان عرضه می‌کنند اما مرغ تازه کشتار تهران که از کیفیت بهتری برخوردار است به نرخ‌های بالاتر به مردم عرضه می‌شود. همچنین عرضه‌کنندگان نرخ تعزیراتی مرغ را درج کرده اما این فراورده را چند‌نرخی عرضه می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با بیان اینکه عرضه دو‌نرخی مرغ تخلف است، از برخورد با متخلفین خبر داد و به خبرنگار ما گفت: قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ کشتار شهرستان یا تهران یکسان و حداکثر پنج‌هزارو 600تومان است. قیمت‌گذاری مرغ آزاد شده و بنا بر نرخ نهاده‌های تولید به‌صورت روزانه تعیین و با گرانفروشان برخورد می‌شود.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به اینکه به‌دلیل آزادسازی و کاهش شدید قیمت نهاده‌های تولید از این پس مرغ دولتی یا تعزیراتی معنا ندارد از ورود 20هزار تن مرغ وارداتی از کشور ترکیه و هشت هزار تن نیز از برزیل به کشور خبر داد و افزود: عمده مرغ‌ منجمد وارداتی (روزانه دو هزار تن) در 180میدان میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کف بازار با قیمت چهار هزارو 400تومان در استان تهران توزیع خواهد شد و محدودیتی برای عرضه این فراورده وجود ندارد.

گوشت گوساله 14و گوسفندی 17هزار تومان

ترکی از انعقاد تفاهمنامه‌ای برای عرضه روزانه 200قطعه لاشه گوساله گرم به نرخ هر کیلوگرم 14هزار تومان خبر داد و افزود: محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز گوساله و گوسفندی وجود ندارد. همچنین گوشت مخلوط گرم گوسفندی به نرخ هر کیلوگرم 17هزار تومان از امروز عرضه خواهد شد.

کد خبر 180185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز