چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب پایین آمدن قیمت گوشت مرغ به کمتر از شش هزار تومان در خرده‌‌فروشی‌های سطح شهر شد.

آزادسازی واردات، تأمین نهاده‌های تولید و افزایش عرضه گوشت مرغ از یک سو و کاهش تقاضا با نزدیک‌شدن به نیمه ماه مبارک رمضان موجب شده تا با تداوم روند نزولی قیمت گوشت مرغ که پیش از این آغاز شده بود، قیمت این فراورده با کاهش 500 تا 700 تومانی در هر کیلوگرم از پنج هزار و 600 تا شش هزار و 200 تومان در نقاط مختلف شهر تهران در نوسان باشد.

این در حالی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کاهش هزار و 800تومانی قیمت گوشت مرغ خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده‌فرو‌شی‌ها به پنج‌هزار و 600 تومان رسیده است.یدالله صادقی گفت: قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها پنج هزار و 700 و به‌صورت عمده فروشی پنج هزار و 300 تا پنج هزار و 500 تومان است و پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده به‌صورت چشمگیری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی و بازرسی‌ها، در عرضه مرغ و ارزان شدن آن مؤثر بوده است، تصریح کرد: جوجه‌ریزی‌های ماه‌های قبل به‌زودی به بازار می‌آید که باز هم در کاهش قیمت‌ها مؤثر خواهد بود.

آزادسازی واردات؛ گرانی گوشت

محمد حسین برخوردار افزود: با وجود تخصصی‌شدن واردات در برخی زمینه‌ها، ابلاغ بخشنامه اخیر برای واردات بدون محدودیت گوشت باعث شده عده‌ زیادی به سمت واردات گوشت قرمز و مرغ حرکت کنند. وی افزود: متأسفانه هجوم وارد‌کنندگان ایرانی به بازار‌های ترکیه برای واردات گوشت از این کشور باعث شده طرف ترک با مشاهده افزایش تقاضا، قیمت کالاهایش را افزایش دهد، چرا که آنها هم به‌دنبال منافع خود هستند.

برخوردار با بیان اینکه باید هرچه زودتر به این وضعیت خاتمه داده شود، گفت: کشور به واردات سالانه 120هزار تن گوشت قرمز نیازمند است، اما اگر قرار باشد برای تأمین این نیاز هر کسی به واردات اقدام کند، حتما با افزایش قیمت روبه‌رو خواهیم بود، درحالی‌که واردات برای تعدیل قیمت‌هاست.

کد خبر 179618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز