گروه اقتصادی : نابسامانی توزیع گوشت مرغ در مراکز عرضه مستقیم، زمینه رشد تقاضای کاذب، سودجویی برخی افراد و دلال‌بازی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، تفاوت فاحش قیمت گوشت مرغ در خرده‌‌فروشی‌های سطح شهر، محقق‌نشدن وعده‌های افزایش عرضه این فراورده در میادین میوه و تره‌بار و برخورد تعزیراتی با عرضه مرغ به نرخ بیش از پنج هزارو 200تومان در سطح شهر تهران، زمینه سودجویی و فرصت‌طلبی برخی افراد را فراهم کرده است.

بر این اساس، برخی متقاضیان با قرار‌گرفتن در صف‌های خرید مرغ دولتی و دریافت چندین جعبه مرغ بسته‌بندی‌، این محصول را با کسب سود به خرده‌‌فروشی‌های سطح شهر ارائه کرده و در نهایت مرغ چهار هزارو 700 تومانی با قیمت هفت تا هشت هزار تومان به‌دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رسد.

تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها

از سوی دیــگـراقدام بـرخی مرغ‌فروشی‌های سطح شهر در تغییر‌دادن لحظه‌ای قیمت روی تابلوهای نصب شده بر در و دیوار مغازه‌ها در روزهای اخیر تشدید شده و بدعت خطرناک این است که حتی به قیمت‌های درج‌شده توسط خود هم اکتفا نکرده و مصرف‌کنندگان تنها هنگام اقدام به خرید متوجه قیمت واقعی می‌شوند.

به گزارش همشهری از سطح شهر تهران پشت میزنشینی بازرسان کنترل بازار باعث شده تا فروشندگان مرغ و البته گوشت با درس‌گرفتن از نوسان قیمت‌ها در بورس‌های جهانی هر لحظه که بخواهند قیمت را دستکاری کنند. یکی از فروشندگان مرغ و گوشت در خیابان دردشت تهران در واکنش به اعتراض یک زن خریدار مرغ مبنی بر درج قیمت 6800تومان گوشت مرغ روی تابلو و محاسبه با قیمت 7050تومان ادعا کرد که قیمت درج شده برای مرغ‌هایی است که از دیروز باقی مانده اما قیمت جدید برای مرغ کشتار روز است!

اما این پایان ماجرای دستکاری قیمت‌ها نیست؛ چرا که یکی از فروشندگان گوشت قرمز که در حضور مراجعه‌کنندگان گوشت منجمد برزیلی را به ازای هر کیلو 11هزار و 500تومان از توزیع‌کننده تحویل‌گرفته بود، هنگام سؤال مرد میانسال قیمت فروش را 16هزار و 500تومان اعلام کرد! او اختلاف قیمت خرید و فروش گوشت منجمد را طبیعی دانست و گفت: ما گوشت منجمد را به‌صورت انبوه خریداری می‌کنیم و درصورتی که بخواهیم سود 10تا 15درصدی را برای فروش درنظر بگیریم، اصلا سود نمی‌کنیم!

کد خبر 178694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز