همشهری آنلاین: محمدعلی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی در توسعه بازرگانی داخلی از تامین گوشت مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمدعلی ضیغمی گفت: تامین از محل تولید داخل اولویت نخست بوده و در مرحله بعد کسری تولید توسط بخش خصوصی از طریق واردات تامین می‌شود.

براساس آمارهای موجود سالیانه در کشور یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز اعم از گوشت سنگین و سبک مصرف می شود درحالی که براساس آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی رقم تولید سالانه 970 هزارتن است.

روند کشتار دام در سال‌های اخیر نشان از حرکت کاهشی آن داشته،‌ طبق آمارهای رسمی میزان کشتار دام در سال 86، 11/7 میلیون تن بوده که این رقم یک سال بعد به 1/10 میلیون تن کاهش یافته است. میزان کشتار دام در سال 88 نیز نسبت به سال 87 با روند نزولی همراه بوده و به 3/9 میلیون تن رسیده است.

توزیع 25 تن گوشت گرم شهر تهران

معاون وزیر بازرگانی گفت که در ماه مبارک رمضان 25 تن گوشت گرم در بین فروشگاه‌های زنجیره ای، کارکنان دولت، فرهنگیان، اتکا و سازمان میادین و شهرداری تهران و سازمان میادین شهر تهران توزیع می‌شود.

ضیغمی افزود: تمام شبکه های تامین، توزیع و مراکز عرضه مشخص شده و هماهنگی لازم نیز در این زمینه با مباشرین تامین و توزیع و نیز سازمان بازرگانی استان تهران بعمل آمده است.

وی هماهنگی با حداقل 20 شرکت توانمند جهت تامین و توزیع گوشت گرم در شهر تهران و سایر استان‌ها از محل سیستان و بلوچستان با هماهنگی استان تهران را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای رسمی درسال 87 برابر 6/2 میلیون راس گوسفند در تهران کشتار شد. این رقم در سال 88 به 9/1 میلیون راس رسیده که نشان از کاهش تولید دام در کشور دارد.

پیش بینی می‌شود میزان کشتار دام در سال جاری به یک میلیون و 47 تن کاهش یابد.

میزان کشتار دام تهران درسال گذشته 29 درصد کاهش یافت ‌و رقم کشتار دام زنده در سال جاری نسبت به سال گذشته با 22 درصد کاهش روبه رو خواهد شد.

ضیغمی تصریح کرد گوشت گرم گوساله نیز قرار است در ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب در استان های مختلف کشور توزیع شود.

معاون وزیر بازرگانی افزود:‌ ‌برای توزیع مناسب گوشت تلاش شده تا از تمام شبکه‌های موجود شامل اتحادیه قصابان، اتحادیه‌های کارکنان دولت، فرهنگیان، اتکا و فروشگاه‌های زنجیره ای در زمینه توزیع استفاده شود.

کد خبر 111946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز