گروه اقتصادی: با گذشت چند هفته از افزایش قیمت گوشت قرمز و محقق نشدن وعده‌های قبلی، وزیر بازرگانی وعده تازه‌ای برای کاهش قیمت گوشت قرمز مطرح و اعلام کرده است

 قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

وزیر بازرگانی علت افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر را بیماری تب برفکی دام‌ها و ممنوعیت واردات دام به تهران عنوان کرده و وعده داده که حتما در روزهای آینده قیمت گوشت کاهش پیدا خواهد کرد.

مهدی غضنفری در حاشیه نشست بررسی لایحه برنامه پنجم در اتاق بازرگانی ایران درباره افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر گفت: آنچه می‌دانم این است که نیاز تهران در این بخش از طریق استان‌های دیگر و حتی واردات تامین می‌شد؛

در این مدت که تب برفکی اشاعه پیدا کرد، سازمان دامپزشکی انتقال دام زنده را از استان‌های دیگر و حتی واردات از کشورهای دیگر را ممنوع کرد و این موضوع در کاهش ورود دام به تهران مؤثر بود.

قیمت گوشت گاوی

از سوی دیگر رئیس اتحادیه گوشت گاوی تهران قیمت هر کیلو گوشت گاوی ران درجه یک را بین 12‌هزار تا 12 هزار و 500 تومان و هر کیلو گوشت گاوی تمیز کرده، بدون چربی و مخلوط گاوی را بین10 هزار و800 تا 11 هزار تومان اعلام کرده است.

علی خندان رو جوان با بیان این مطلب به ایسنا از مهار تب برفکی توسط سازمان دامپزشکی کشور و برداشته شدن قرنطینه از روز یکشنبه این هفته خبر داد و گفت: از روز گذشته قرنطینه در کل کشور آزاد شده است به‌نحوی‌که به دام‌های زنده از استان به استان مجوز اعزام داده شده است. 

وی با بیان اینکه هیچگونه افزایش یا کاهش قیمتی در گوشت گاوی نداریم، افزود: به‌زودی گوشت گرم از زاهدان وارد تهران خواهد شد که پس از کشتار توزیع می‌شود.

کد خبر 109182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز