گروه اقتصادی: روند صعودی قیمت گوشت مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان و محقق نشدن وعده افزایش عرضه برای کاهش قیمت‌ها موجب شده تا دست‌اندرکاران تنظیم بازار، برخورد با گرانفروشان گوشت مرغ را از روز دوشنبه هفته جاری در دستور کار قرار دهند.

گوشت- مرغ

 

رئیس شورای اصناف کشور با اعلام نرخ‌ 2650 تومان برای مرغ‌های منجمد و 2900 تومان برای مرغ‌ گرم، اعلام کرده است که فروش مرغ با قیمت‌های بالاتر از این رقم گرانفروشی است. این سخن البته در تضاد با قیمت مورد نظر مقامات وزارت بازرگانی است؛ چراکه از دید آنها قیمت 3300 تومان برای مرغ، قیمتی معقول است.

قاسم نوده فراهانی در مورد علت فروش گوشت مرغ به بیش از نرخ مصوب به ایسنا، گفت: اگر کالایی موجود نباشد آن وقت همه توقع تغییرات قیمت را داریم اما اکنون مرغ فراوان بوده و این کالا موجود است که با این روند تغییر قیمت جایز نیست. وی تصریح کرد: بازرسی اصناف از روز دوشنبه تشدید شده است و با کسانی که کار را روی ضوابط انجام نمی‌دهند برخورد شدیدی می‌کنیم. قیمت هر کیلو مرغ منجمد 2650تومان و گوشت مرغ گرم 2900تومان بوده و فروش مرغ به قیمت‌های بالاتر از این میزان، گرانفروشی است.

این دیدگاه رئیس شورای اصناف در حالی مطرح شده که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران وعده کاهش قیمت گوشت مرغ در هفته نخست ماه مبارک رمضان با توجه به میزان جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی گوشت مرغ در کشور را مطرح کرده است. حسین مقدم‌نیا با بیان این مطلب به ایرنا، میزان جوجه‌ریزی واحدهای تولیدکننده گوشت مرغ را ماهانه 70 تا 80 میلیون قطعه جوجه یکروزه ذکر کرد و گفت: این میزان در فصول افزایش تقاضا از جمله ماه مبارک رمضان و اعیاد برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم بیشتر می‌شود.

کد خبر 113064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز