گروه اجتماعی: با حذف بند «ش» تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده خدمات حمایتی سازمان بهزیستی به کمیته امداد امام خمینی(ره) منتقل نمی‌شود.

به گفته مهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق بودجه،این کمیسیون با غیر بودجه‌ای خواندن این بند آن را از دستور کار بررسی لایحه بودجه کنار گذاشت.

با این تصمیم، کمیسیون تلفیق حذف خدمات حمایتی از سازمان بهزیستی و واگذاری کامل آن به کمیته امداد را منتفی کرد.

در این بند آمده است که  به منظور بهبود خدمات به محرومین و اقشار آسیب پذیر و ساماندهی تمرکز خدمات قابل ارائه به آنان خدمات حمایتی به محرومین و اقشار نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمات پیشگیری و توانبخشی توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

بر اساس آنچه در لایحه پیشنهادی بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت یک ماه از زمان تصویب این قانون بنا به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. اما این بند با توجه به غیر بودجه‌ای بودن حذف شد.

پیش از این خبر تصویب یا عدم تصویب بند «ش» تبصره 14 بودجه سال آینده بارها توسط نمایندگان کمیسیون اجتماعی عنوان شده بود. تا آنجا که 17 بهمن و در پی اظهار نظر شتابزده یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی، خبر تصویب این بند از لایحه بودجه روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور قرارگرفت.

محمد عباسپور پس از اینکه خبر تصویب بند «ش» را به خبرگزاری ایسنا داد با گذشت زمانی کمتر از یک ساعت شخصاً آن را تکذیب کرده و تصویب این بند را منوط به بررسی اعضای کمیسیون اجتماعی دانست.

عباسپور در تکذیبیه گفته‌هایش توضیح داد که پیشنهاد حذف خدمات حمایتی از سازمان بهزیستی و واگذاری کامل این خدمات به کمیته امداد امام خمینی(ره)  به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی است که در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده است.

کد خبر 16055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز