همشهری آنلاین: منابع امنیتی در بیروت از آغاز ساخت اولین دیوار حایل در مرزهای جنوب لبنان با فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

یک مقام امنیتی در لبنان روز یکشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد که دیواری در حد فاصل سرزمین های اشغالی و منطقه کفرکلا در جنوب لبنان احداث کند.

به گفته وی، کار ساخت این دیوار قرار است از روز دوشنبه آغاز شود و در حال حاضر مصالح اولیه برای ساخت این دیوار به منطقه حمل شده است.

ارتفاع این دیوار تا هشت متر خواهد بود ، که ویژگی های آن همانند دیوارهای احداثی نژاد پرستانه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

به گفته این منبع امنیتی، ارتش رژیم صهیونیستی به یونیفل اعلام کرد که اجازه می دهد که تنها از نقطه بوابه فاطمه تا برکه اسپانیایی که در بین دو منطقه کفرکلا و العدیسه قرار دارد ، بر ساخت این دیوار نظارت داشته باشد .

در همین راستا ارتش لبنان هم اعلام کرده است که باید بر تمامی مراحل اجرای این طرح نظارت داشته باشد .

ارتش لبنان تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد که به بهانه ساخت دیوار حایل به خاک این کشور تجاوز شود.

روزنامه یدیعوت آحرونوت رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که یکی از فرماندهان جبهه شمالی ارتش این رژیم تاکید کرده که اولین دیوار حایل میان لبنان و اسراییل در حد فاصل روستای کفر کلا در لبنان و شهرک اسراییلی مطله ساخته خواهد شد.

این روزنامه به نقل از یکی از فرماندهان جبهه شمالی این رژیم نوشت: ایجاد این دیوار به منظور جلوگیری از ایجاد اقدامات تحریک آمیز در این نقاط است.

به گفته این فرمانده ر‍‍ژیم صهیونیستی، زمینه توسعه این طرح به سایر مرزهای جنوبی لبنان نیز وجود دارد.

حزب الله لبنان مخالفت خود را با ساخت این دیوار اعلام کرده است، در عین حال دولت بیروت با ساخت این دیوار در داخل سرزمین های اشغالی مخالفتی نکرده است .

منابع سیاسی در بیروت در باره ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که اعلام طرح ساخت دیوار حایل میان لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین در واقع نشانه ضعف این رژیم است.

به اعتقاد این منابع ، ساخت این دیوار به دنبال تهدید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه صحنه وقوع هرگونه جنگ در آینده با رژیم صهیونیستی داخل سرزمین های فلسطین اشغالی خواهد بود، صورت گرفته است.

از سوی دیگر نگرانی از نفوذ رزمندگان مقاومت به داخل سرزمین های اشغالی، باعث ایجاد پناهگاههای مخفی در شهرکهای صهیونیستی شده است.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، طرح این امر با شکست سنگین رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی رابطه نزدیکی دارد چرا که شکست رژیم صهیونیستی در این سال تنها یک مساله عادی نبود، بلکه شکست استراتژیک بود که اثرات آن تاکنون در دشمن مشاهده می شود.

شکست رژیم صهیونیستی در آن زمان منجر به نابودی رویای خیالی این رژیم در تصرف منطقه ای از فرات تا نیل شد و اکنون این رژیم برای حمایت خود، به طرح ساخت دیوار روی آورده و این همان کاری است که در گذشته در کناره باختری رود اردن و مصر انجام داده است.

کد خبر 160174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز