جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه لبنان از نماینده دائم کشورش در سازمان ملل خواست نسبت به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی و اقدام این رژیم در احداث جاده ای در منطقه نظامی در حوالی مناطق شمالی کشتزارهای اشغالی 'شبعا' به شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش ایرنا از بیروت، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان روز جمعه پیرامون اقدام رژیم صهیونیستی در احداث جاده در منطقه نظامی در اطراف کشتزارهای اشغالی شعبا گفت: این اقدام تجاوز آشکار به مناطق اشغالی لبنان به شمار می آید و ما به شورای امنیت در این باره شکایت کرده ایم و سازمان ملل باید برای رسیدگی به این امر، اقدام کند.

رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر در اقدامی غیرمنتظره با هدف ارتباط دادن جاده های خود با پایگاه های نظامی منطقه، اقدام به احداث جاده ای در اطراف کشتزارهای شبعا و نصب سیم خاردار جدید در امتداد سیم خاردار قدیم (که در سال 1982 میلادی نصب شده) کرده است.

طبق گزارش ایرنا از جنوب لبنان از تحرکات رژیم صهیونیستی در این منطقه، تعداد زیادی از دستگاه های بلدوزر دشمن با پوشش تانک ها و خودروهای نظامی، شروع به عملیات احداث جاده در داخل منطقه شروع کرده اند و تاکنون150 متر از این جاده را احداث کرده اند.

با وجودی که این عملیات در فاصله نزدیکی از تمرکز یگان هندی نیروهای سازمان ملل درقالب(یونیفل) در جریان است اما هیچ واکنشی نسبت به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از سوی این یگان انجام نشده و ارتش لبنان طی یاداشت اعتراض به نیروهای یونیفل، خواهان توقف عملیات رژیم صهیونیستی در این منطقه شده است.

ازتش لبنان طی ساعات اخیر برای مراقبت و کنترل اوضاع در مقابل منطقه عملیات، یک پاسگاه مراقبت ایجاد کرده است.

کد خبر 167024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز