جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در حالی که رئیس‌جمهور لبنان از پذیرش معاون وزیر خارجه آمریکا خودداری کرد، انفجاری در جنوب این کشور، به زخمی شدن شماری از نیروهای غربی منجر شد.

لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، در انفجاری که18 آذر (جمعه) در شرق شهر صور در جنوب لبنان رخ داد، دست کم 6 نفر از جمله 5 نفر از نیروهای بین‌المللی موسوم به یونیفل، زخمی شدند. در همین حال، خانم اندریا تیننتی سخنگوی نیروهای سازمان ملل در لبنان با اشاره به اینکه این نیروها تابعیت فرانسوی دارند، تاکید کرد که جراحت‌های این افراد سطحی بوده است. نیروهای یونیفل از سال 1978 در جنوب لبنان مستقر شده و مسئول نظارت بر آتش بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی هستند. اختیارات این نیروها پس از جنگ سال 2006 میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، افزایش یافت.

در نخستین واکنش به این انفجار، نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان، آن را محکوم کرده و بر ضرورت ثبات و آرامش در جنوب کشور تاکید کرد. میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان هم این انفجار را تلاشی برای واداشتن این نیروها به‌ خروج از جنوب لبنان توصیف کرد و نبیه بری رئیس پارلمان هم آن را خدمتی به رژیم صهیونیستی برشمرد.

خودداری از پذیرش مقام آمریکایی در لبنان

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور لبنان از پذیرش معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه آمریکا خودداری کرد. به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، میشل سلیمان در واکنش به‌خودداری هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا از دیدار با وی در نیویورک طی سپتامبر گذشته، از پذیرش معاونش جفری فیلتمن خودداری کرده است. فیلتمن در جریان سفر خود به لبنان، با نجیب میقاتی دیدار کرده و پیامی از هیلاری کلینتون را تسلیم وی کرده بود.

کد خبر 153320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز