همشهری آنلاین: قاضی انطوان کاسیزی رییس دادگاه حریری از منصب خود استعفا داد و قاضی دیوید باراگوانث جانشین وی شد.

رییس دادگاه حریری استعفا داد

به گزارش ایرنا از بیروت، دادگاه حریری لحظاتی پیش با تأیید این خبر اعلام کرد که قاضی دیوید باراگوانث (قاضی دادگاه تجدید نظر در نیوزلند) به عنوان رییس جدید این دادگاه انتخاب شده و کاسیزی به علت بیماری استعفا از سمت خود استعفا داده و به عنوان قاضی تجدید نظر در این دادگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

باراگوانث به عنوان رییس جدید دادگاه حریری ضمن استقبال از منصب جدید خود گفت: من به این منصب خود که به عنوان رییس جدید دادگاه حریری جانشین کاسیزی مرد بزرگ قانون شدم افتخار می کنم.

وی افزود: این حق لبنانی‌ها است تا برای اجرای عدالت به دادگاه حریری به عنوان بالاترین معیار عدالت اعتماد کنند.

کاسیزی نیز بعد از این انتخاب طی سخنانی گفت: من به سختی توانستم این تصمیم را بگیرم و تصمیمی درست است که به نفع دادگاه حریری خواهد بود.

کاسیزی تأکید کرد: من به عنوان قاضی تجدید نظر همکاری خود را با این دادگاه ادامه خواهم داد و تلاش های خود را برای موفقیت در این زمینه به کار خواهم گرفت.

دادگاه سیاسی حریری در سال 2009 میلادی به بهانه مشخص کردن عاملان ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان به صورت غیر قانونی و بدون امضای 'امیل لحود 'رییس جمهور وقت لبنان به وجود آمد. این دادگاه ابتدا با بکارگیری شاهدان دروغین ابتدا سوریه را محکوم به دست داشتن در این ترور محکوم کرد و بعد از اعتراف سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان به بی گناهی سوریه و وجود شاهدان دروغین، حزب الله را هدف قرار داده که اخیرا نیز با صدور کیفر خواست خود 4 تن از اعضای این حزب را متهم معرفی کرده است.

کد خبر 148064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز