همشهری آنلاین: بانک جهانی و برخی شرکت های سرمایه گذار غربی طی پیام هایی از لبنان خواسته اند که بند قانون تحریم رژیم صهیونیستی را لغو کند.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز یکشنبه در خبری نوشت که بانک جهانی با ارسال نامه ای از شورای توسعه و سازندگی خواسته که قانون تحریم رژیم صهیونیستی را لغو کند؛ این فشار به منظور کاهش مشکلات شرکت هایی است که با اسراییل روابط اقتصادی داشته و قصد دارند که در پروژه های داخل لبنان نیز مشارکت کنند.

این روزنامه در ادامه آورده است که طی دو سال گذشته برخی کشورها و موسساتی که در لبنان سرمایه گذاری کرده و یا می کنند، بر ضرورت لغو تحریم رژیم صهیونیستی و نداشتن ارتباط اقتصادی شرکت ها با این رژِیم (که از جمله شروط لبنان به منظور اعطای پروژه های مختلف به آنهاست)، پا فشاری دارند.

شرکت های ایتالیایی که بارها نسبت به این بند از شروط واگذاری طرح ها در لبنان ابراز نارضایتی کرده اند، آن را غیر متمدنانه می خوانند و همچنین اتحادیه اروپا که در برخی از طرح های لبنان سرمایه گذاری می کند، این قانون را با شاخص های خود ناهماهنگ می داند.

البته لازم به ذکر است که مقامات اروپایی تنها به این بند اعتراض شفاهی کرده و هیچ گاه اعتراض خود را به شکل مکتوب تقدیم نکرده اند.

به نوشته این روزنامه، موضوع به این اعتراض ها هم خلاصه نشده است و سرمایه گذاران خارجی سعی دارند که لبنان را به این منظور تحت فشار قرار دهند.

مسئولین بانک جهانی و سرمایه گذاران خارجی این امر را بهانه قرار داده اند که این بند از اجرای یک رقابت عادلانه میان تمامی شرکت های جهان جلوگیری به عمل می آورد.

کد خبر 160978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز