گروه شهری: شهردار تهران و هیأت همراه از پروژه‌های صدر - نیایش و ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) بازدید کردند.

تونل نیایش

دراین بازدید که از‌محل تقاطع بزرگراه‌های امام‌علی‌(ع) و شهید بابایی آغازشد، شهردار تهران و همراهان به‌طور میدانی از پیشرفت عملیات اجرایی در پروژه بزرگراه‌ طبقاتی صدر دیدن‌ کردند و در ادامه با حضور در محل 3 کارگاه پروژه تونل نیایش، این طرح عظیم شهری را نیز مورد بازدید قراردادند.

گزارش ارائه ‌شده از‌سوی دست‌اندرکاران پروژه صدر- نیایش به دکتر قالیباف حاکی‌از آن بود که کل عملیات حفاری تونل نیایش تا پیش‌از عید نوروز سال 91 پایان خواهد‌ پذیرفت و ضمناً تا آخر بهمن‌ماه جاری تمام قالب‌های مستقر در جبهه‌های کاری این پروژه به‌زیر‌ بتن خواهندرفت. در مورد عملیات اجرایی تونل نیایش گفتنی‌است مرحله‌اجرایی پوشش‌نهایی بتنی این سازه زیرزمینی از ابتدای بهمن‌ماه فعال‌شده و هم‌اکنون عملیات پوشش نهایی تونل 04 ( تونل ارتباط‌دهنده بزرگراه کردستان با تونل جنوبی نیایش) و نیز عایق‌بندی تونل کردستان آغاز شده‌ و بدین‌ترتیب پیشرفت عملیات اجرایی در این تونل به مرز 55 درصد رسیده‌است.

اما در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر نیز عملیات احداث سرشمع، ستون و سرستون‌ها در قطعات مختلف این پروژه ادامه‌دارد و پیشرفت مراحل‌اجرایی آن به‌مرز 40 درصد رسیده‌ است. تونل انتقال برق بزرگراه صدر نیز درحال انجام آزمایش‌های نهایی‌است و به‌زودی مقدمات جمع‌آوری دکل‌های ‌برق230 کیلوولت در رفیوژ ‌میانی این بزرگراه فراهم ‌می‌شود. به موازات پیشرفت مراحل اجرایی، آخرین معارضین ملکی این پروژه نیز در حال برطرف‌شدن است.

آخرین پروژه مورد بازدید قرارگرفته دکتر قالیباف و هیأت‌همراه، ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) بود که گزارش پیشرفت عملیات اجرایی آن به شهردار تهران ارائه شد. براساس آنچه مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران دراین نشست ارائه‌ کرد، به‌دنبال انتقال کانال قلقلی از محل پیشین به مکان‌ جدید و رفع این معارض تأسیساتی، عملیات اجرایی در بخش‌های سوم و چهارم پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) سرعت‌ بیشتری گرفته و پیش‌بینی می‌شود با عنایات پروردگار متعال، در نخستین روزهای بهار 1391 این پروژه به بهره‌‌برداری برسد.

کد خبر 160061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز