همشهری آنلاین: یک کارشناس سیاسی ضمن محکوم کردن سیاست‌های آپارتایدی اسرائیل تصریح کرد، تل‌آویو هرگز قادر به مقابله با قدرت و قابلیت‌های نظامی ایران نخواهد بود.

محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: واقعیت این است که ایران کشوری بسیار قدرتمند است و پاسخ آن [به حمله نظامی] شدید و تنبیهی خواهد بود و اسرائیلی‌ها حریف ایرانی‌ها نیستند.

وی تاکید کرد اگر رژیم تل‌آویو تصمیم احمقانه‌ای برای حمله به ایران بگیرد، این اقدام مردم منطقه را در حمایت از ایران متحد خواهد کرد و رژیم‌های طرفدار اسرائیل بسیار ضعیف‌تر خواهند شد و شاید کنترل حکومت‌های خودکامه خود را از دست بدهند.

مرندی در ادامه افزود ایران همانند همیشه از آرمان فلسطین پشتیبانی خواهد کرد، زیرا اسرائیل همانند آپارتاید در آفریقای جنوبی یک رژیم نژادپرست است.

این استاد دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد: اسرائیلی‌ها آشکارا خود را مردمانی برگزیده تصور می‌کنند... و مردم فلسطین بر سرزمینی که هزاران سال در آن زندگی کردند از هیچ حقی برخوردار نیستند.

مرندی گفت، ایران نژادپرستی و آپارتایدی که بر فلسطین سلطه افکنده است را تحمل نخواهد کرد و بنابر این باید موجودیت اسرائیل به عنوان یک ماهیت سیاسی پایان یابد.

کد خبر 159414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز