همشهری آنلاین: حزب الله پس از چند روز سکوت در قبال اعلام تعطیلی جلسات هیات دولت توسط نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، بالاخره سکوت خود را شکسته و تاکید کرد: دولت باید هرچه سریعتر برای حل مسایل اساسی مردم مشغول به کار شود چرا که ادامه تعطیل جلسات آن به مصلحت مردم و کشور نیست.

به گزارش ایرنا از بیروت، این سخنان را غالب ابو زینب عضو برجسته شورای سیاسی حزب الله  مروز شبنه طی دیدار با هوفیک مختاریان دبیرکل حزب طاشناق بیان کرده است. وی در عین حال در این دیدار بر ضرورت وجود دولت یکپارچه در راستای حل مسایل ضروری مردم تأکید کرد.

به دنبال بروز اختلاف میان نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و وزرای وابسته به میشل عون (هم پیمان مسیحی حزب الله) جلسه هیأت دولت این کشور متشنج شده و طرفین اعلام کردند که دیگر درجلسات هیات دولت شرکت نخواهند کرد.

ابو زینب همچنین با تأکید بر ضروت تشکیل جلسات هیأت دولت گفت: دولت هر چه سریعتر باید برای حل مسایل ضروری مردم مشغول به کار شود چرا که ادامه تعطیل جلسات آن به مصلحت مردم و کشور نیست.

عضو برجسته شورای سیاسی حزب الله با اشاره به اوضاع جاری کشور تأکید کرد: ما همه گروههای سیاسی دولت را به هوشیاری در راستای حفظ استقرار کشور و دور نگه داشتن آن از پیامدهای حوادث خارجی دعوت می کنیم.

غالب ابو زینب ادامه داد حزب الله در راستای تقویت وحدت ملی لبنان با همه گروههای سیاسی لبنان با هدف ایجاد گفتگو های سازنده رایزنی می کند.

وی در باره شایعه شروع عملیات ترور برخی شخصیت های سیاسی لبنان هم تصریح کرد: صرف نظر از درستی بخش اینگونه شایعات، ما این گونه عملیات را محکوم می کنیم.

جلسه چهارشنبه شب هیأت دولت براثربروزاختلاف میان وزرای وابسته به فراکسیون تغییر واصلاح درمجلس لبنان بر سر فهرست تعیین برخی مدیران ارشد مؤسسه های مهم دولتی به هم خورد.

در ابتدای تشکیل جلسه، هنگامی که میقاتی فهرست اسامی مربوط به تعیین مدیران مؤسسه های دولتی را به اعضای جلسه ارایه کرد، با مخالفت 10 وزیر وابسته به میشل عون روبرو شد.

نجیب میقاتی نیز با اشاره به بروز اختلاف میان وی و وزرای میشل عون درجلسه دولت، تصریح کرد: صبر من خیلی زیاد است ولی برای صبر هم مرزی وجود دارد و اینک وقت آن رسیده که مردم لبنان بدانند چه کسی تشکیل جلسات کابینه دولت را به تعطیلی می کشاند.

کد خبر 159346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز