سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: آموزش و پرورش مصمم است به هر ترتیبی نظام آموزشی 3-3-6 را از سال آینده تحصیلی اجرا کند.

 برای جبران کمبود معلم هم استفاده از نیروهای شرکتی فوق دپیلم و سرباز معلم مجاز است. کمبود فضای آموزشی، کمبود معلم و طی نشدن مراحل آزمایشی محتوای پایه ششم و آموزش معلمان از مشکلات اساسی در اجرای نظام آموزشی جدید از مهر ماه آینده است.

استفاده از نیروهای شرکتی

با آنکه وزیر آموزش و پرورش بارها تصریح کرده دوره ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید مجرب‌ترین نیروها در این دوره به‌کار گرفته شوند اما مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران دیروز گفت: استفاده از نیروهای شرکتی با مدارک کاردانی و کارشناسی که قراردادی شده‌اند را آموزش می‌دهیم و برای پایه‌های دوم، سوم و چهارم ابتدایی به کار می‌گیریم.
رحیم زمانی اظهار کرد: افزون بر این، استفاده تمام وقت از نیروهای بازنشسته برای دوره ابتدایی، به‌کارگیری آموزشیاران نهضت سوادآموزی که اخیراً جذب شده‌اند، استفاده از سرباز معلمان و نیز معلمان مازاد به شیوه «دو معلمی» برای پایه ششم ابتدایی و به‌کارگیری نیروهای آموزش‌دیده در مراکز تربیت معلم برای تأمین نیروی انسانی از دیگر راهکارهاست و در هر صورت هیچ مشکلی برای اجرای این ساختار نخواهیم داشت. اکنون پایه ششم ابتدایی اهمیت خاصی دارد زیرا پس از چند سال برای نخستین‌بار است که تشکیل خواهد شد و قاعدتا باید مجرب‌ترین و بهترین معلمان برای تدریس در این پایه گمارده شوند ولی سخنان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیانگر این واقعیت است که تنها تامین نیرو برای پایه ششم مهم است و کیفیت معلمان این پایه اهمیتی ندارد.

البته وزیر آموزش و پرورش در مجلس در پاسخ پرسش یک نماینده اعلام کرد: «امروز معلم شرکتی نداریم، ‌در کشور کمبود معلم هم نداریم.» اینکه در کنار پایتخت، آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بدون توجه به سخنان وزیر اعلام می‌کنند برای پایه ششم ابتدایی کمبود معلم داریم و برای جبران آن از دانشجویان تربیت معلم، سرباز معلم استفاده خواهیم کرد، نشان از سردرگمی در تامین معلم برای پایه ششم ابتدایی دارد.

کد خبر 158967
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز