جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام تروریستی اخیر و شهادت شهید احمدی روشن گفت: این اقدامات نشان دهنده اوج استیصال و بیچارگی کشورهای استکباری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: بستگان شهید احمدی روشن با روحیه قوی خود به ملت و جوانان ایران قوت قلب دادند و خداوند به آنان اجر صابران را خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مستکبران وقتی همه درها را برای ضربه زدن به نظام اسلامی بسته می بینند به آدم کشی و ترور روی می آورند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: غربی‌ها ادعای مبارزه با تروریسم دارند اما خودشان سردمدار تروریست‌ها و تروریست پرورند.

آیت الله جنتی با بیان این که این اقدامات تروریستی موجب رسوایی عاملان آن می‌شود گفت: سرویس های اطلاعاتی کشورهای استکباری به عمل ننگین‌شان اعتراف می‌کنند اما بدانند که آنها در این رفتار قساوت آمیز خود شکست خواهند خورد و این اقدامات نیز از حماقت آنهاست.

خطیب جمعه تهران خطاب به آمران و عاملان این اقدام تروریستی گفت: این همه آدم کشتید چه نفعی بردید؟ و چه نتیجه‌ای گرفتید؟ بدانید که این انقلاب متعلق به همه مردم است و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اعلام کردند این انقلاب قائم به شخص نیست.

آیت الله جنتی افزود: انتظار داریم مجازات عاملان و آمران این اقدام ننگین هر چه سریع تر آغاز شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ترور شخصیت های علمی کشور برای دشمنان نتیجه معکوس دارد؛ گفت:‌ این ترورها به طور حتم به ضرر آنهاست، همانگونه که شاهد هستیم300 دانشجو تقاضای تغییر رشته به مهندسی هسته ای را داده اند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تاکید بر این که حضور مردم در انتخابات مجلس دشمن شکن خواهد بود، گفت: ملت ایران در تجربه32ساله خود نشان داده اند که همیشه در همه انتخابات حضوری گسترده دارند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: دشمنان این ملت هدف گیری کرده اند و می خواهند در کشورمان آزادی در انتخابات نباشد، می خواهند آشوب بپا کنند و هدف گیری کرده اند سلامت این انتخابات را زیرسوال ببرند.

وی افزود: مردم با مشارکت خود در انتخابات آینده حضوری دشمن شکن خواهند داشت و در رقابتی آزاد به نمایندگان خود رای خواهند داد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرت ما باید مراقب توطئه های دشمنان و از اهداف آنها آگاهی داشته باشند.
آیت الله جنتی، اسراف و صرف هزینه های بیهوده در انتخابات را مذموم دانست و با تاکید بر حاکمیت قانون در انتخابات، برگزارکنندگان اعم از ناظران و مجریان انتخابات و همچنین نامزدها را به رعایت قانون و وفاداری به آن دعوت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم ما در22بهمن فریاد استقلال، آزادی، حکومت اسلامی سردادند که این موضوع هم اکنون تحقق یافته و حکم اسلام در این مملکت جاری و نظام اسلامی نیز برپاست.

آیت الله جنتی افزود: آزادی که در ایران اسلامی وجود دارد در هیچ کجا نمی توانید پیدا کنید چراکه همه حرف های خود را در روزنامه ها و سایت ها می زنند و این سخنان تا جایی که جامعه را به فساد نکشاند آزاد است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر استقلال ایران اسلامی تصریح کرد: استقلال ایران هم اکنون موضوعی ویژه و الگو در جهان است زیرا هیچ قدرتی مثل آمریکا و نظام غرب نمی تواند در آن دخالت داشته باشد و هر جایی که آنها بخواهند به استقلال ایران خدشه ای وارد کنند ملت ایران آنها را سرجای خود می نشانند.

آیت الله جنتی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که مدافع پابرهنگان و حامی مستضعفان بودند مقابله با مستکبران را در دستورکار خود قرار دادند و این خط تا به امروز ادامه دارد و ایثارگری و معنویت در جامعه گسترش یافته است.

وی با تاکید بر این که روح معنویت در جوانان ما موج می زند، گفت: با همه ترورها، چالش ها، جنگ و تحریم ها، امروز می بینیم که ایران در اوج پیشرفت در عرصه های مختلف است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جوانان ما باید قدر این نظام و موفقیت ها و عزت جهانی را بدانند.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی منطقه و ضرورت حمایت از مردم مظلوم بحرین گفت: مردم بحرین در موضوع بیداری اسلامی مظلوم ترین بودند و باید با حمایت مردم بحرین به آنان در مقابله با ظالمان دلگرمی بدهیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان به موضوع وقف و خدمات ارزنده این حوزه اشاره کرد و ترویج فرهنگ وقف را خواستار شد.

کد خبر 157779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز