جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه 15 مهر 1390 به امامت آیت‌الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه عده ای از اختلاس اخیر به عنوان ادعانامه استفاده می کنند گفت: این اظهارات از طرف کسانی که در پرونده هایشان فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است قابل پذیرش نیست. آنها می‌خواهند از تنور داغ اختلاس نان انتخاباتی خودشان را بپزند.

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از عوامل بهشتی شدن استقامت در راه دین است گفت: بنا به گفته قرآن آنانکه بگویند رب ما خداست نه از گذشته هراس دارند نه از آینده و جایگاهشان بهشت است.

خاتمی با بزرگداشت دهه کرامت گفت ما سر سفره حضرت رضا (ع) نشسته ایم او مهمان ایرانی ها نیست بلکه میزبان ایرانی هاست و برکاتی که خداوند بر این کشور داشته با عنایات امام رضا (ع) بوده است.

خطیب نماز جمعه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی پاسدار اصلی ترین زیر ساخت توسعه یعنی امنیت است، نیروی انتظامی می تواند با اقتدار همراه با مهر منشاء خدمات بسیاری باشد.

وی دیدار مقام معظّم رهبری با جانبازان را صحنه هایی عاطفی خواند و تصریح کرد: این عزیزان همه هستیشان را فدای دین کردند که زبان از تشریح عظمت کار آنان قاصر و ناتوان است.

وی افزود: این عشق متقابل رهبر و پیروان به گونه ای بود که گویی عاشق به معشوق رسیده است این گونه رهبری به جانبازان ابراز محبت می کردند که پیام اصلی این ابراز محبت این است که هر چه به این جانبازان خدمت شود باز هم کم است.

خاتمی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نمی تواند از مسائل جهان غافل باشد گفت: جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی سعادت انسانها را آرمان خود می داند و در عین عدم مداخله مستقیم در مسائل داخلی کشورها از مبارزه حق طلبان در هر نقطه جهان حمایت می کند.

وی با بیان اینکه نگرانم برخی مسائل داخلی آنچنان جامعه را مشغول کند که از مسائل مهم اینچنینی غافل شویم اظهار داشت: کنفرانس بیداری اسلامی که در نوع خود بی نظیر بود 70 درصد از مدعوین این اجلاس اهل سنت و 30 درصد برادران شیعه بودند که نمایانگر این است که ایران اسلامی جایگاه محوری خود را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبری در این اجلاس میثاق بیداری اسلامی بود گفت: کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین نیز در راستای حمایت از آرمان فلسطین در تهران برگزار شد.

خاتمی با بیان اینکه این خروش های منطقه ای قطره ای از انقلاب اسلامی بود که آغازش در ایران بوده است گفت: ایران اسلامی باید الهام بخشی خود را حفظ کند که فرمایشات رهبری در اجلاس بیداری در این راستا بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اسلامیت قیام های منطقه و لزوم استقرار مردم سالاری دینی در این کشورها گفت: مراقب باشید اجانب برای شما نسخه ننویسند و دزدی که از در بیرون کردید از دیوار وارد نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه توطئه ای در سرزمین های اشغالی در جریان است گفت: طرح ابومازن به معنای باقی ماندن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه و تهدید دائمی امت های اسلامی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح خیانتی بزرگ است افزود: سرزمین فلسطین برای همه فلسیطنیان است، فلسطین از نهر تا بحر نه حتی یک وجب کمتر متعلق به مردم فلسطین است.

وی با اشاره به بهار بیداری اسلامی واژه بهار عربی را واژهای در راستای تحریف انقلاب های منطقه دانست تاکید کرد: آنچه در این مناطق می گذرد کاملا اسلامی است.

وی تاکید کرد: نباید گذاشت صهیونیست ها جای پای خود را در منطقه محکم کنند. هر فلسطینی یک رای دارد و حق تصمیم فقط متعلق به مردم فلسطین است نه حاکمان خود کامه و نه استکباریان جهانی و صهیونیست.

وی با بیان اینکه ملت ایران نمی تواند در قبال ظلم حکام مستبد به مردم منطقه بی تفاوت باشد گفت: عربستان سعودی حامی دیکتاتورهای یمن و بحرین است و امنیت مردم را می کند.

خاتمی با بیان اینکه حاکمان مستبد یمن و عربستان در یمن جوی خون به راه انداخته اند گفت: ما حمایت خود را از مردم مظلوم این کشورها اعلام می کنیم.

وی خطاب به مردم بحرین و یمن گفت: ما اجازه حضور فیزیکی در یمن و بحرین طبق قوانین بین المللی نداریم اما حمایت معنوی و انسانی خود را از شما دریغ نکرده و آرزوی پیروزی عاجل شما را داریم.

وی جنبش وال الستریت آمریکا و حوادث انگلیس را عامل روشن شدن سیمای لیبرال دموکراسی غرب دانست و گفت: مردم آمریکا به دخالت های آمریکا در خارج، هزینه های نظامی آمریکا در کشورهای دیگر و بدهی 14 هزار میلیارد دلاری این کشور اعتراض دارند و خواهان رسیدگی دولت آمریکا به وضعیت مردم این کشور هستند.

وی با اشاره به برخورد جنایت کارانه دولت آمریکا در قبال معترضین داخلی گفت: این دولت ها که با مردم خود اینگونه رفتار می کنند چطور می توانند ناظر حقوق بشر در جهان بوده و داعیه دار مدیریت جهانی باشند؟

خاتمی با اشاره به فساد اقتصادی اخیر تصریح کرد: دستگاه قضایی بنابر تکلیف ذاتی خود وارد میدان شده و با مدیریت دادستان کل کشور در پی این هستند که تمام ابعاد اختلاس روشن شود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه قوه قضائیه هیچ خط قرمزی نمی شناسد گفت: این اظهارات مایه آرامش مردم است، مردم منتظر دیدن اقدامات عملی قوه قضائیه هستند.

خاتمی با بیان اینکه عده ای از این اختلاس به عنوان ادعانامه استفاده می کنند و قصد دارند نظام را مشوه جلوه دهند اظهار داشت: این اظهارات از طرف کسانی که در پرونده هایشان فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است قابل پذیرش نیست. آنها می خواهند از این تنور داغ نان انتخاباتی خودشان را بپزند.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا این فسادها وجود دارد تصریح کرد: اما آنچه انتظار می رود برخورد در شان نظام با این فساد است.

وی افزود: رهبری ده سال پیش فرمان مبارزه با فساد اقتصادی را صادر کردند و امروز نیز به مردم اطمینان داده اند که دست های خائن قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سه قوه در برخورد با این فساد متفق القول هستند گفت: مردم مطمئن باشند یک ریال از اختلاس در دست مفسدان باقی نخواهد ماند مبلغ 4700 میلیارد تومان از اموال مفسدین ضبط شده است.

وی گفت: از مسئولین نظام می خواهیم صبوری پیشه کنند و فرافکنی نکنند اینکه گناه فساد را به گردن یکدیگر بیندازند این هدف بدخواهان است.

خاتمی تاکید کرد: رسانه ها تلاش کنند با کاهش التهابات بستر را برای بررسی دقیق پرونده فراهم کنند چون در فضای جنجال ان چیزی که گم می شود حق است.

وی در پایان تصریح کرد: ازدستگاه های قضایی انتظار می رود ضمن اینکه تمام تلاش خود را برای بررسی دقیق این پرونده به کار می برند عنصر سرعت را در نظر بگیرند که جلوی شایعات گرفته شود.

کد خبر 147719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز