جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با 13 آبان، نماز جمعه تهران به امامت حجت الاسلام احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه و قتل عام دانشجویان و دانش آموزان در سال 57 گفت: مقابله استکبار با جریان حق سبقه دیرینه دارد و یک تحلیل قرآنی از این باب می‌توان ارائه کرد. [13آبان روز مبارزه با استکبار جهانی]

 وی با اشاره به برخی از آیات کلام الله مجید به تبیین چهره استکبار پرداخت و گفت: استکبار با دو کلید واژه شیطان و فرعون معرفی شده که شیطان به هر موجود طغیانگر موذی اطلاق شده و فرعون نیز اسم پادشاهان مصر بود که 74 بار در قرآن ذکر شده است.

 خاتمی بر اساس آیات قرآنی به سه ویژگی شیاطین و فرعونیان پرداخته و نخستین ویژگی شیطان را خود برتر بینی عنوان کرد و گفت: این ویژگی در دولت‌های استکباری بویژه آمریکا وجود دارد که بدون هیچ دلیلی خود را مدیر عامل جهان معرفی می‌کنند.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در  کشورهای جهان طی سالیان اخیر گفت: امروز دیگر کشتی آنها به گل نشسته و صدای شکسته شدن لیبرال دموکراسی غرب به گوش می‌رسد.

 وی خطاب به دولتمردان آمریکایی‌ها گفت: شما یک درصدی‌ها حتی نمی توانید 99 درصد جمعیت خود را مدیریت کنید چگونه ادعای دروغین بر مدیریت جهانی دارید؟

 وی در ادامه سخنانش دومین ویژگی شیاطین را بر اساس آیات قرآنی استفاده استکبار از تمام قوا برای مقابله با حق عنوان کرد و گفت: از آغاز انقلاب اسلامی، آمریکا هر کاری که می‌توانست علیه ملت ما انجام داد و اگر کار دیگری از آنها دیده نشد به خاطر آن بود که نتوانست به اجرا بگذارد.

 خاتمی از طراحی شش کودتا علیه کشورمان تا تایید فتنه در سال 88 که به تعبیر وی یک کودتای مخملی بود یاد کرد و گفت: همه اینها تا زمانی که ملت ایران در مسیر دین و معنویت حرکت می‌کند محکوم به شکست است.

 وی همچنین به سناریوی اخیر دولت آمریکا برای تروریست معرفی کردن ملت ایران اشاره کرد و گفت: ای احمق‌ها یک دروغی بگویید که حتی یک عاقل باور کند.

 وی افزود: هم اکنون بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از 60 درصد مردم در جای جای جهان گفته‌اند که این سناریو ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌ها است.

 امام جمعه موقت تهران به توصیه برخی مسئولان آمریکایی برای ترور فرمانده سپاه قدس کشورمان اشاره کرد و گفت: شما که پرچم مبارزه با تروریسم را کول کرده و با این ادعا به عراق حمله کردید اوج ننگ برای شما و اوج افتخار برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اشک استکبار را درآورده است.

 وی به سومین ویژگی استکبار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: مستکبران بر اساس مصداق‌هایی از آیات قرآنی جنایات فراوانی را علیه بشریت خواهند داشت.

 خاتمی به جنایات آمریکا در هیروشیما، ناکازاکی، زندانهای گوانتانامو، ابوغریب و زندانهای مخفی در اروپا، جنایت علیه مردم فلسطین و جنایت در بحرین اشاره کرد و گفت: حتی جنایاتی که در کشورهای اسلامی بالاخص بحرین از سوی آل سعود و آل خلیفه بر علیه مردم این کشور و زنان محبوس در زندانها صورت می‌گیرد نیز با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود.

 وی در عین حال خطاب به آل خلیفه و آل سعود گفت: شما سرنوشت معمر قذافی و صدام حسین را پیش روی خود ببیند.

 خطیب نمازجمعه این هفته تهران در ادامه گفت: دوران ابرقدرتی آمریکا با نشانه‌هایی همچون سقوط دیکتاتورهای وابسته، جنبش تسخیر وال استریت، خروج ذلیلانه آمریکا از عراق و عضویت فلسطین در یونسکو نزدیک است.

 وی درعین حال افزود: ما هم وظیفه داریم نفرت خود را از آمریکا اعلام کنیم و از همین رو مسلمانان سراسر جهانیان و ایرانیان باید در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر داده و صحرای عرفات را پر از این دو شعار کنیم.

کد خبر 150265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز