جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه بهمن ماه در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و حضور یکپارچه ملت ایران گفت: بسیاری از خبرگزاری‌ها و بویژه غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها سعی کردند وحدت و حضور مردم را به حاشیه ببرند.

 وی افزود: غربی‌ها از متن اصلی یعنی ملت ایران، غافل شده‌اند و سخنرانی‌ها و مباحثی را که در رابطه با انرژی هسته‌ای مطرح کردند نادیده گرفتند؛ چون رگ اصلی بدن انقلاب هم همین وحدت است. البته برخی از خبرگزاری‌های خارجی به نکات جالبی اشاره کردند و گفتند عظمتی که در انقلاب و رشد هیجانی که بین مردم دیده می‌شود، به دلیل وجود دموکراسی یا همان انتخابات است؛ زیرا در ایران انتخابات زیاد برگزار می‌شود و مردم نیز با حضورشان سعی می‌کنند وحدت ملی را نشان دهند.

 امامی کاشانی در ادامه سخنان خود در رابطه با پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن توسط برخی خبرگزاری‌های خارجی اظهار کرد: به عقیده آنها مردم ایران با ایثار و ازخودگذشتگی خود ارزش‌های انقلاب را حفظ کرده‌اند. همچنین رهبری ایران بر اساس دین است، لذا این انقلاب با تمام مشکلاتی که پیش رو دارد همچنان پیش می‌رود.

 وی همچنین به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نمازجمعه اخیر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در نمازی که امامت داشتند، کلماتی محکم، متقن و راهگشا بیان فرمودند که روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی به آن پرداختند.

 خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران به تمرکز کشورهای خارجی بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان در این انتخابات هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا مانع وحدت و حضور یکپارچه مردم در آن شوند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجماع در خطبه 127 نهج‌البلاغه اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) به "سواد اعظم" اشاره کردند. سواد اعظم به معنی جایی است که ملت‌ها با هم منسجم و هم‌درد هستند. بنابراین وقتی جمعیت متراکمی متحد می‌شوند، دشمن نیز می‌ترسد و عقب‌نشینی می‌کند و دست خدا با آن جماعت خواهد بود، یعنی هرجا جمعیتی با هم متحد شوند سواد اعظم تشکیل می‌شود.

 امامی‌کاشانی ادامه داد: امروز با توجه به راهپیمایی 22 بهمن که در روستاها و شهرها برگزار شد، برخی دشمنان سعی کردند به حاشیه بروند و با گوشه‌نشینی، تنها انتقاد کنند. این در حالی است که ملت ایران با وجود خستگی‌ها و سخنانی که علیه کشورشان زده می‌شود در موعد مقرر اتحاد خود را به همه نشان داده و وارد عرصه می‌شوند. ان‌شاءالله سایر کشورها هم به‌وسیله همین حرکت‌ها افراد نااهل و طاغوتی را از سرزمین‌هایشان بیرون کنند.

 خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش‌های دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: 33 سال است که آنها ما را از لحاظ سیاسی و اقتصادی تحریم کرده‌اند ولی مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند و مسئولان نیز مرتب این مساله را تکرار می‌کنند که این تحریم‌ها ملت ایران را بیدار کرده است و در پایان هم به ضرر خود تحریم‌کنندگان خواهد شد و همین مساله تحریم نفت هم به ضرر آنها تمام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: ملتی که بینا است باید از این ظواهر عبور و به باطن مسائل توجه کند و ببیند که آنها از این تحریم‌ها تنها می‌خواهند وحدت ما را بشکنند و تمام تحریکات آنها برای انتخابات هم به همین دلیل است تا شاید با این حربه‌ها بتوانند حضور مردم را کمرنگ‌تر کنند. اگر مردم وحدت کلمه را حفظ کنند ملت ما روز به روز سرافرازتر خواهند بود و دانشگاهیان با وجود این‌که دشمنان چند تن از اساتید برتر ما را به شهادت رساندند، باید به پیشرفت‌های علمی فکر کنند و این امر را بدانند که دشمنان نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم.

وی در خطبه‌های اول خود نیز با اشاره به سخنی از حضرت عیسی(ع) اظهار کرد: عیسی مسیح (ع) به حواریون خود می‌گوید خدا شب و روز را آفرید تا بدن به آرامش برسد و ما از گناهانمان استغفار کنیم. همچنین روز را آفرید تا در جامعه حضور یابیم، امر به معروف و نهی از منکر بپا کرده و به حقوق دیگران رسیدگی کنیم. به عقیده عیسی مسیح(ع) یکی از مهم‌ترین وظایفی که مومنان باید در طول روز انجام دهند، شرکت در تشییع جنازه است که تاکید بسیاری در این رابطه شده است.

 خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در پایان گفت: از پیامبر(ص) نقل شده است که زمان پس از مرگ از انسان‌ها بازخواست می‌کند که چرا از زمان خود به خوبی استفاده نکرده‌اید. برای مثال برخی افراد از ساعت اداری خود می‌زنند و یا وقت خود را صرف خانواده نمی‌کنند که همه اینها پس از مرگ مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

کد خبر 160697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز