جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه اسفند در تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی در در دانشگاه تهران برگزار شد.

8

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه با بیان این‌که «باید قدر جوانی را دانست» اظهار کرد: فرصت جوانی درگیری با نفس اماره، جهاد با همه موانع و هنگامه عشق‌بازی با خدا و اولیای اوست. توقف ما در این دنیا کوتاه است بنابراین باید از این مدت کوتاه برای ابدیت‌مان کار کنیم.

 وی گفت: قبل از آن‌که مریض شوید از سلامتی خود خوب استفاده کنید، عافیت گنج است و همه موفقیت‌ها در گروی سلامتی است.

 صدیقی گفت: امروز دانشمندان هسته‌ای کشورمان از فرصت کوتاه زندگی‌شان استفاده کردند و برای تاریخ‌ و ملت‌شان غرور آفریدند، آن‌ها نشان دادند که می‌توان دین داشت و در مسائل علمی و فناوری هم قهرمان بود.

 امام جمعه این هفته تهران بر خواندن نماز و انجام اعمال دینی در موقع خود و ترک گناه تاکید کرد و همچنین بر داشتن لباس مناسب و پاکیزه هنگام خواندن نماز و انجام فرایض دینی اشاره کرد و گفت: لباس تقوا بهترین لباس است، اما لباس ظاهر هم مهم است تا بنی‌آدم عورات خود را بپوشاند. لباس از مختصات بنی‌ادم است و یکی از ویژگی‌های انسان. برهنه‌گی علامت حیوانیت است و باید خدا را شکر کنیم که برای ما لباس را قرار داد.

 وی ادامه داد: مرد و زن نیز برای یکدیگر لباسند و باید برای هم آسایش باشند، لباس هر کس به قامت خودش است. بنابراین در زندگی مشترک زن و مرد باید یکدیگر را بپوشانند.

صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و میلاد ابوالقاسم عبدالعظیم حسنی همگان را به زیارت این امام‌زاده دعوت کرد و گفت: زیارت ایشان ویزا نمی‌خواهد بنابراین این فرصت را از دست ندهیم.

 وی همچنین وفات حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت.

 امام جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند به امت ما پاداش خیر دهد که انصافا به طور شایسته ندای امام زمان‌شان را پاسخ دادند.

 وی با اشاره به گفت‌وگویی که صبح امروز (جمعه) ‌با آیت‌الله جنتی و سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات داشته است، گفت: از ایشان سراغ وضعیت انتخابات را گرفتم و ایشان انتخابات را بی‌نظیر توصیف کردند. مثلا گفتند که در لرستان صفوف طولانی تشکیل شده است. همچنین در کردستان مردم برای رای دادن در زیر برف به حوزه‌های انتخابیه‌ آمدند. این مردم همان‌ها هستند که زیر موشک‌ها و بمب‌های کشورهای شرق و غرب علیه ایران ایستادند و از دین و کشورشان حفاظت کردند و امروز جهادشان به این شکل مایه مباهات است و حضورشان در انتخابات دندان‌شکن خواهد بود.

 وی ادامه داد: به فضل الهی و رهبری پیامبرگونه، آتش فتنه‌ها و تبلیغات سوء خاموش شد و ملت سرافرازی خود را ادامه داد و این بار هم خواستند بعد از فتنه سال 88 کاری انجام دهند، اما ملت ما بصیر و بیدار است و با ایمان در هر مقطعی در مقابل مداخله دشمنان در امور کشورشان می‌ایستند.

 صدیقی بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این مورد از تریبون‌های مختلف به ویژه تریبون نماز جمعه مسائلی بیان شد و تا الان با توجه به اظهارات مسوولان در سراسر کشور مشکلی نداریم. سنگر اخلاق مهم‌ترین سنگر است، اگر در انتخابات پیروز یا شکست خوردیم، نباید آبروی یکدیگر را ببریم.

 وی ادامه داد: امروز با همه شکوهش به پایان می‌رسد و یک امتیاز جدید را در نامه عمل‌مان ثبت می‌کند. عده‌ای رای نخواهند آورد و عده‌ای هم احراز صلاحیت نشده‌اند، اما هیچ کس نباید اقدام به تحقیر و توهین کند بلکه باید از مسیرهای قانونی با مشکل برخورد کند، برنده اصلی در انتخابات دین و مکتب ماست که چنین ملتی را تربیت کرده و چنین قهرمانان بی‌بدیلی را به عرصه آورده است. مبادا کسانی در گوشه و کنار رفتارشان به گونه‌ای باشد که به تهمت و غیبت و جوسازی و فتنه‌گرایی منجر شود.

 امام جمعه این هفته تهران با اشاره به قرآن‌سوزی در افغانستان اظهار کرد: این مساله مثل شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا برایمان سنگین و غیرقابل پذیرش است و باید آن را به امام زمان‌مان تسلیت بگوییم.

 وی با اشاره به قرآن سوزی توسط یک کشیک و یا توهین به پیامبر توسط سلمان رشدی و یا ساخت فیلم‌هایی در این رابطه گفت: اهانت به مقدسات اسلام، ‌اهانت به ذات ابدیت است و مسلمان‌ها در برابر این مساله ساکت نمی‌نشینند و با غیرت خودشان با آن برخورد می‌کنند.

 صدیقی با اشاره به حوادث سوریه گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عرب و سران این کشورها در این مساله به گونه‌ای برخورد کرده‌اند که اعمالشان قابل قبول نیست. ما از برگزاری انتخابات تشکر می‌کنیم و اجماع برخی سران کشورهای عرب علیه سوریه را مایه شرمندگی می‌دانیم.

 وی با اشاره به همه پرسی‌ قانون اساسی سوریه گفت: در این انتخابات حدود 60 درصد واجدین شرایط شرکت کرده‌اند و از این تعداد 86 درصد به قانون اساسی رای دادند و بشاراسد قول داده است قدم‌هایی را در جهت اصلاح بر می‌دارد. برخی در پی ایجاد جنگ داخلی در سوریه هستند. متاسفانه امروز رفتار کشورها در برخورد با برخی انقلاب‌های منطقه‌ای قابل قبول نیست، در بحرین افراد زیادی کشته می‌شوند و استبداد علیه حقوق بشر و خلاف شرع صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به حضور دانشمندان هسته‌ای در محضر رهبر انقلاب تصریح کرد: پیروزی آن‌ها کمتر از پیروزی سربازان در جنگ تحمیلی نبوده است و امروز سنگر علم و دانش سنگر جهاد است. موفقیت دانشمندان در تولید سوخت رآکتور تهران مایه افتخار است و این توفیق‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف پزشکی، ‌صنعت و غیره برای آینده کشور مثمرثمر باشد.

کد خبر 162294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز