همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عده‌ای از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های کشور که آمار آنها بیش از هزار نفر است متقاضی تغییر رشته به رشته های هسته ای هستند.

به گزارش مهر، کامران دانشجو اضافه کرد: یکشنبه هفته جاری دستور رئیس جمهور این بود که در زمینه حفاظت از دانشمندان هسته ای تمهیدات لازم اندیشیده شود. هرچند که هم اکنون کشور از امنیت ویژه ای برخودار است.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه بیش از 100 مورد ترور در برنامه ‌ریزی دشمن وجود دارد، تاکید کرد: اکثر این ترورها خنثی می‌شود و چنین مجالی به دشمن نخواهیم داد. اما در این بین مواردی هم هست که نمود پیدا می‌کند.

درخواست 300 دانشجوی دانشگاه شریف برای تغییر رشته خود

دانشجو با اشاره به 300 دانشجوی دانشگاه شریف که خواستار تغییر رشته خود به رشته‌های هسته‌ای هستند، گفت: علاوه بر آنها که خواستار تغییر رشته خود به فیزیک هسته‌ای هستند، عده‌ای از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های کشور که آمار آنها بیش از هزار نفر است نیز چنین خواسته‌ای دارند.

برخورد با دعواهای جناحی در دانشگاه‌ها

وی همچنین در رابطه با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و ورود دانشگاهها به عرصه انتخابات، اظهار داشت: شان دانشگاه این نیست که به دعواهای جناحی ورود یابد و هر کس که این کار را انجام دهد با آن برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته وزیر علوم، از دانشگاه انتظار می‌رود اهمیت انتخابات، شرکت و مشارکت حداکثری را تبیین کند و در واقع از دانشگاه انتظار گفتمان سازی است.

 

 

کد خبر 157514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز