همشهرِ‌ی آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی از دستیابی به اطلاعاتی درباره ترور احمدی روشن که روز چهارشنبه هفته گذشته به شهادت رسید، خبر داد و گفت: تعدادی از افرادی که در ترور شهید احمدی روشن دست داشتند، بازداشت شده‌اند. تحقیقات برای مشخص شدن ماهیت تروریست‌ها و جزئیات ترور همچنان ادامه دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با العالم گفت: ایران در خصوص ترور مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته‌ای خود به دست رژیم صهیونیستی ساکت نخواهد نشست. واکنش ایران در خصوص ترور دانشمند هسته‌ای خود مانند عملکرد رژیم صهیونیستی که دست به عملیات تروریستی می زند، نخواهد بود.

وی در باره مذاکره با غرب خاطرنشان کرد: ایران مشکلی با برگزاری مذاکرات با گروه 5 بعلاوه یک درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود در خاک ترکیه ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف شایعات، سایت هسته‌ای فوردو تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت خود را آغاز کرده است و فعالیتش مخفیانه نیست. طبق قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران باید قبل از راه اندازی هر مرکز هسته‌ای آژانس را از این امر آگاه کند و ما این کار را کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سایت هسته‌ای فوردو برای تأمین سوخت هسته‌ای رآکتور تحقیقاتی تهران به غنی سازی اورانیوم می‌پردازد و این در حالی است که آژانس قبلا از وظیفه خود مبنی بر تأمین سوخت شانه خالی کرده بود.

کد خبر 157408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز