پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تصویر ویدئویی جدید نشان می‌دهد تفنگداران دریایی آمریکا در کمال بی‌اخلاقی به اجساد سه افغان بی‌احترامی می‌کنند.

urinating

روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داده که اجساد این ویدئو لباس افغان‌ها را به تن داشته‌اند، اما هنوز نمی‌توان گفت آیا آنها غیرنظامی هستند یا شورشیان طالبان که در درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شده‌اند.

در همین حال به گزارش پرس تی وی، این تصاویر که روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه، ۲۱ دی) در یوتیوب و سایر پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد، نشان می‌دهد ۴ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا ملبس به یونیفورم‌های استتار همزمان با بیان جوک‌های رکیک در حال ادرار کردن بر روی اجساد ۳ شبه‌نظامی طالبان هستند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص مکان و زمان این حادثه منتشر نشده است.

نیروی تفنگداران دریایی آمریکا با شنیع خواندن اقدام این سربازان از تحقیق در خصوص این تصاویر ویدئویی خبر داد.

این نیرو با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: با وجود این‌که هنوز اصل و صحت این ویدئو مورد تایید ما قرار نگرفته است، اقدامات به تصویر کشیده شده با ارزش‌های اصلی ما سازگار نیست و نشان‌دهنده شخصیت تفنگداران دریایی نمی‌باشد.

هتک حرمت به این اجساد، خشم مسلمانان آمریکایی را نیز برانگیخته است. یک گروه حقوق مدنی مسلمانان که در آمریکا مستقر است با ارسال نامه‌ای به لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا این اقدام شنیع را محکوم کرد.

بر اساس نامه شورای روابط امریکایی- اسلامی به پانتا، تمامی احزاب و گروه‌های مقصر و گناه‏کار در این زمینه باید بر اساس قوانین یکسان دادگاه نظامی و قوانین آمریکایی مرتبط، به اشد مجازات برسند.

کد خبر 157037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز