سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات آمریکایی اعلام کردند،‌ افسران ارشد ارتش این کشور طرح‌های اولیه فاز اول خروج بیش از 5000 تن از نیرو‌ها را از افغاستان ارائه کردند.

آمریکا افغانستان سرباز

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال‌، بیش از 5000 نیروی دیگر نیز تا پایان سال 2011 از افغانستان خارج خواهند شد.

 پیشنهاد این طرح‌ها از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون ارائه شد، اما نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا مرگ بن لادن، رهبر القاعده بر خروج نیروها اثر می‌گذارد یا خیر.

 این پیشنهادها پیش از حمله کماندوهای آمریکا به بن لادن طراحی شده بود و هنوز به طور رسمی به ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام نشده است چرا که کاخ سفید باید خروج نیروها را تائید کند.

 چنانچه این طرح‌ها به تصویب دیگر افسران ارشد ارتش و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برسد، کاهش 5000 تنی از نیروها از 100 هزار نیروی فعلی در افغانستان در ژوئیه آغاز خواهد شد.

 مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که علاوه بر نیروهای آمریکا بیش از 40 هزار نیروی بین‌المللی در افغانستان مستقر هستند که برخی از آنان نیز خروج نیروهای خود را در تابستان آغاز می‌کنند.

 مقامات ارتش آمریکا معتقدند که اوباما نمی‌خواهد عجولانه نیروهای خود را از جنوب افغانستان که پایگاه طالبان است خارج کند.

 سخنگوی ارشد آمریکا و نیروهای ناتو در افغانستان اظهار کرد: پترائوس هنوز نظر نهایی خود را در این باره اعلام نکرده است.

 مقامات دولت آمریکا نیز تصریح کردند‌: رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد خروج نیروها با نشانه‌هایی از پیشرفت در تلاش‌های سازش ملی در این کشور جنگ زده همراه شود.

کد خبر 134597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز