شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ارشد ایالات متحده در افغانستان ژنرال جان آلن یک افسر ارشد را به خاطر سخنان توهین‌آمیز نسبت به کرزای اخراج کرد.

peter fuller

سرلشکر پیتر فولر به تازگی در گفت‌وگو با پولیتیکو وقتی درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور افغانستان، حامد کرزای درخصوص این‌که در صورت جنگ آمریکا با پاکستان، افغانستان طرف پاکستان را می‌گیرد از او سوال شد، با ناراحتی و ناامیدی واکنش نشان داد.

فولر گفت:"خب، یه دفه بیا بزن تو چشَم!ما رو گرفتی... ببخشید که تازه بهتون 11.6 میلیارد دلار دادیم و حالا داری این‌جوری‌ می‌گی "اهمیتی نمی‌دم؟" ".

فولر ژنرال شماره دو در بین افسران ارشد در افغانستان و مسئول آموزش نیروهای افغان است. او این سخنان را زمانی که برای شرکت در یک کنفرانس به آمریکا برگشته بود گفت.او همچنین کرزی را " دمدمی مزاج" خواند و اظهار امیدواری کرد مردم افغانستان در آینده فردی را انتخاب کنند که درست صحبت کند و حواسش به حرف‌هایش باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس،او قرار بود اول این هفته به افغانستان برگردد.

الن اظهار داشت:" این نقطه‌نظرهای ناخوشایند نه طبق ارتباط مستحکم و فعلی ما با دولت افغانستان و رهبری آن است و نه نگاه غالب در بین آن دسته از ما که اینجا در افغانستان هستیم."

فولر دو دهه گذشته را بیشتر مشغول نظارت بر برنامه سلاح‌های ارتش کرده است تا رهبری سربازان در حال جنگ.

او ماه ژوئن وارد افغانستان شد و کار اصلی‌اش کمک به افغان‌ها برای استفاده از وسایل نقلیه جنگی جدید و بهبود پروسه دستیابی به لوازم یدکی ، غذا و سوخت برای واحدهای جنگی بوده است.

بنا به گزارش واشنگتن پست ، ممکن است او به پست دیگری در ارتش گمارده شود اما احتمال این‌که از او خواسته شود تا بازنشسته بشود، بیشتر است.

کد خبر 150346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز